Kolhydrater

Det är inte helt lätt att inte stoppa i sig kolhydrater inte.
Jag gör så gott jag kan.
I lördags var vi bortbjudna till vänner och då kan man inte hålla på och larva sig med olika dieter.
Så ofta blir man inte bortbjuden och dessutom så har de gjort sig för och lagat god mat.
Så det blev både rödbetor och lite potatis och glass.
I går på loppisen höll jag på att svälta ihjäl så då blev det en korv med bröd, jag hade ju kunnat skippa brödet men jag var för hungrig för det.
Till middag hade jag lovat Knut ädelostbiffar och de innehöll lite ströbröd och såsen lite mjöl, men jag tog kokt broccoli till istället för potatis i alla fall.
I dag fick vi korv och potatismos på jobbet och jag kan inte jobba en hel dag med endast ett par korvar i magen så jag tog pyttelite potatismos.
Till middag tog jag två biffar från igår och en ostgratinerad tomat, bättre än de hemmagjorda pizzab som Ludde åt.
Ja, som sagt, jag försöker eliminera kolhydraterna men inte är det lätt inte :P


Kommentarer
Postat av: Anita

Jag gör oxå så...utesluter kolhydrater där det går. Idag var det spagetti och köttbullar i het tomatsås. Då åt jag kikärtor iställetr för spagetti!

2011-03-14 @ 21:06:44
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0