Låångsaamt!

Det går inte dundersnabbt att gå ner i vikt inte.
Jag har nu ätit LCHF i snart fyra veckor men jag har bara gått ner 3 kg, tror jag.
Det kan ju bero på att jag i början försökte äta maten på jobbet, men jag har insett att den maten består av 80% kolhydrater.
Alla gratänger, stuvningar, soppor och såser är redda på maizenamjöl, så även fast jag tar bort pastan, riset och potatisen så får jag i mig kolhydrater i alla fall.
De flsta salladerna består av rivna morötter=kolhydrater.
I går tog jag inte med mig egen mat så då åt jag liite blodpudding och mycket riven vitkål.
Men det blir ändå lite kolhydrater mest varje dag även fast jag gör mitt allra bästa för att låta bli.
Sötsuget har blivit mycket bättre.
Jag fick ett återfall i lördags och åt lite godis men då mådde jag illa, så jag kommer nog att tänka till en gång till nästa gång som hjärnan säger åt mig att köpa godis.
Men nu har jag stått och trampat i en hel vecka, men jag fortsätter väl ett tag till.
Magkatarren är ju borta och bara det är en vinst.
I dag tar jag med mig korvlåda och kokt broccoli för på jobbet serveras det makaronipudding.


Kommentarer
Postat av: maria

men Maggan, det är ju nästan ett kg i veckan och det är jättebra!!!! Se det långsiktigt, inte vill du gå ner 7 kg på 3 dagar som vissa veckotidningar skriker om- det är bara vätska som rinner bort då- DU blir av med fett nu och det är det rätta sättet!!! Keep on the good work :) kram

2011-03-24 @ 07:28:15
Postat av: Anita

Håller med Maria - ett kilo i veckan är jätte bra! Eftersom du inte tränar så mycket så kan du inte förvänta dej att gå ner mera. Kommer du ihåg Viktväktarna....då tyckte vi att ett kilo ner var bra på en vecka....och så gick vi och tog en öl om vi inte gått ner! :O) Det var tider det! ;O)

2011-03-24 @ 10:31:57
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0