Inte hundra...

Det är första gången på flera år som jag nu väger under hundra kilo.
Det kan man ju kanske tycka är en piece of cake men det är inte lätt att gå ner i vikt inte.
Forskare säger att det är svårare än att sluta röka eller snusa eftersom mat är någonting som man måste ha.
Snus och cigg är ju inget som man behöver för sin överlevnad, fast det kan ju känns så ibland.
Nå, i alla fall, jag är för första gången på flera år under hundra-strecket och det känns ju fin fint.
Nu skall jag lägga om taktik lite för nu skall jag fortsätta att vara utan kolhydrater och samtidigt skall jag försöka dra ner på fettet också för jag tycker ändå att det går liiiiite väl sakta.
Fettet har hittils räddat mig från sötsuget men nu när det värsta sockerbehovet är borta så kan jag också dra ner på fettet.
Jag provar så får vi se vad som händer.
Tvåsiffrigt! Bravo Maggan!


Kommentarer
Postat av: maria

SÅ BRA!!!! Fortsätt så- kalasbra :) Nä det är inte lätt men när man kommit in i det så är det inte så svårt heller ;) Själv har jag haft en viloperiod och bara landat lite på hyffsat bra vikt men nu har jag tagit tag i utmaningen att gå ner de "sista" 5-10 kilona..... Gudars va bra vi är!!!!kram :)

2011-03-31 @ 08:03:34
Postat av: Anita

Heja dej! :O) Jag har oxå gått ner i vikt....vet inte hur mycket eftersom jag inte vägde mej när jag staratade och inte har vägt mej ännu. Men jag känner på kläderna att jag blivit smalare.

2011-03-31 @ 08:43:56
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Simon

Härligt Maggan! Va duktig du är, kämpa på i samma stil. Jag får laga nått LCHF när du kommer hit nästa helg. Puss å Kram

2011-03-31 @ 10:14:05
Postat av: Simon

Härligt Maggan! Va duktig du är, fortsätt i samma stil. Jag får laga nått LCHF när du kommer nästa helg. Puss å Kram

2011-03-31 @ 10:15:59
Postat av: Simon

Härligt Maggan! Va duktig du är, fortsätt i samma stil. Jag får laga nått LCHF när du kommer nästa helg. Puss å Kram

2011-03-31 @ 10:22:17
Postat av: Simon

Oj, nu fick du många kommentarer=)

2011-03-31 @ 10:23:45
Postat av: Maggan

Tacos är LCHF om man skippar brödet och bara käkar köttfärs och grönsaker:)

2011-03-31 @ 12:22:10
Postat av: Nina

Jag har då f-n inte gått ner i vikt...hmmm...

puss och bra gjort till dej!

2011-03-31 @ 16:55:30
Postat av: Anita

Man får ABSOLUT inte skippa/glömma att äta mellanmål när man äter LCHF - in med protein var 4:e timma! Då går man ner i vikt....och inte vara rädd för fett dvs bra fetter som smör...olivolja...grädde!

2011-03-31 @ 20:38:32
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: V.I.C.K.I.S.

Vad duktig du är! Jättebra! :o)

2011-04-01 @ 00:54:51
URL: http://vickis-at.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0