Våga vara du

Jag var ju på Katalin och lyssnade på The Ark i onsdags.
Ola salo hade lite försnack innan de spelade "It takes a fool to remain sane".
Den låtenn handlar om att våga vara sig själv och skita i vad alla andra tycker, om att våga göra det man vill och våga gå sin egen väg.
Jag har funderat mycket på detta den senaste veckan.
Jag skulle vilja vara mer som Ola Salo eller Thomas Di Leva.
Jag springer runt och ser ut som alla andra, jag är så rädd för vad alla skall tycka om mig.
Jag vill alltid vara all till lags och jag törs aldrig sticka ut näsan.
I bland är jag så trött på mig själv.
Jag skulle vilja vara modig, klä mig som jag vill, säga vad jag vill och stå ut mer från mängden istället för att smälta in i den grå massan.
Jag skulle vilja färga håret rött, måla mig i starka färger och ha stora smycken.
Men inte törs jag det inte.
Nä, MesMaggan har brunt hår, jeans och en svart tröja, målar sig lagom och har små silversmycken precis som alla andra.
MesMaggan försöker att vara så att alla skall gilla mig istället för att säga ifrån och kanske hamna i en konflikt....Oooh du hemska tanke. Tänk om någon skulle bli arg eller ledsen?
Tänk om någon skulle tycka att jag var dum....läskigt!
Nä, fram för människor som törs ta strid och som törs vara sig själva.
Ni är mina idoler.

Kommentarer
Postat av: Anita

Sååå är det med mej med!

2011-03-14 @ 20:12:32
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Pernilla

Bra sagt! Varenda ord.

2011-03-15 @ 10:49:11
Postat av: Nina

Du är så jäkla klok :o)

2011-03-15 @ 16:26:36
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0