Den jag förtjänar

Min syster och jag pratade för ganska längesedan nu, om förhållanden.
Förhållandet till våra barn, till våra män, till våra vänner.
Hon hade läst någonstans eller kanske lärt sig någonstans att du får den man/fru/vän som du förtjänar.
Jag har tänkt mycket på detta sedan dess.
Du får den man/fru/vän som du förtjänar.
Vad betyder det?
Det är så lätt att klaga på sin partner eller vän.
Hon är si, han sa så....bla bla bla....
Men vad sa jag då?
Vad gör jag?
Vem skall börja?
Jag får de förhållanden som jag förtjänar.
Lite som den gyllene regeln.
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad".
Vad gör jag som är bra för andra, för min familj och för mitt förhållande?
Mmm, tål att tänkas på va?



Kommentarer
Postat av: Anita

Jag tror absolut att det är så....men jag glömmer det ofta och tror att värden snurrar runt mej!

2011-05-10 @ 21:54:21
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0