Söndagskväll i timmerkojan

Nu har vi ätit en god middag.
Calle & Ludde blev nöjda med spagetti och köttfärssås.
Jag och Jonny åt köttfärssås med vitkålswok, det funkade minst lika bra det.
Nu är köket fixat och jag tror att jag skall läsa min nya tidning eller kolla på min nya film(som följde med tidningen).
Innan jag somnar så skall jag ta mig ett välbehövligt bad.
Jag är både skitig och genomfrusen efter helgens golvbyggande.
I morgon skall vi köpa mer saker till husvagnen.
Det behövs krokar till golvet att förankra tältet med.
Jag vill köpa en matta att ha i förtältet, samt ett vackert planteringsbord att ställa spisen på.
Krukor och lite blommor skall jag också fixa.
På tisdag åker vi ut och smäller upp tältet och på onsdag fraktar vi ut alla möblerna, om allt går efter planerna.
På fredag när vi åker ut så skall allt vara klart, då skall vi inte jobba utan bara mysa hela helgen.
Det är säsongens sista KROM på lördag, hällregnar det så kanske vi åker hem på lördagkväll och tar oss en sväng dit men är det vackert väder så stannar vi i husvagnen hela helgen.
Nu vill jag att vi(läs Jonny) skall kolla vard det är för fel på vår elkamin som brukar stå i förtältet och sprida en behaglig värme, men Jonny såg minst sagt trött ut när jag med en glad min kom med det förslaget.
Han tycker att han har jobbat klart för idag men jag känner att det fortfarande finns lite energi för husvagnspul kvar.
Söndagkvällen är ju ännu ung, eller i allafall nästan.
God Kväll på dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0