Stil

Jag kollade precis på Trinny & susanna, stylar om Sverige.
Jag undrar vad de skulle säga om de träffade på mig på stan?
Vad skulle de tycka om hur jag var klädd?
Skulle de säga åt mig att jag borde ha en mer mogen stil kanske?
Det skulle vara roligt att bli stylad av två riktiga proffs.
Hår, kläder och make up.
Jag tycker ju jämt att jag är så jäkla fet och detta tar över hela tiden när jag skall shoppa kläder.
För fet, för fet, för fet.....
Allt det som jag skulle vilja handla finns ju inte i min storlek.
Hur gör man då?
Jo, man får hela tiden kompromissa.
Hittar jag något som passar mig och som inte ser för täääskigt ut så köper jag det.
Detta resulterar ju i att jag har en överfull klädkammare med kläder som jag bara nästan gillar och som jag bara nästan passar i.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Modeskapare för stora kvinnor tror att vi vill klä oss i tält!
Varför tror de det?
Varför skulle jag vilja ha  storblommiga klänningar som går rakt ner från bysten a la Cindy Peters.
Varför skulle jag vilja ha jeans som har resår i midjan och som blir stora direkt under skinkan och sedan pöser hela vägen ner till vaderna?
Jag vill ha vanliga kläder fast i en större storlek!!!
Varför skall det vara så svårt att förstå?
Är det bara jag som är tjock och som tänker så?
Vill alla andra tjockisar klä sig i blommiga tält??
Det är synd att jag varken kan rita eller sy kläder...*suck*
Då hade jag tillverkat mina egna kläder.
Maigiz kollektion :)
Snygga och moderiktiga kläder för stora kvinnor.
Trinny och Susanna säger att runda kvinnor inte skall ha runda halsar på kläderna.
Det finns nästan inga v-ringade eller djupt u-ringade kläder i större storlekar!
Vet inte tjockisklädstillverkarna hur det skall vara?
Sur är jag.....märks det?
Dessutom så är det sommar snart och då blir det ännu jobbigare.
Det är svårt att hitta snygga sommarkläder när man är tjock.
Som en tant på bussen sa: - Det är inte lätt att vara fet i hettan, eller var det tvärtom? ;)
Förra sommare när jag hade shorts på jobbet så sa ett litet barn till sin kompis: - Kolla! Maggan har ben! :)
De är ju för söta de små liven :P



Kommentarer
Postat av: Anita

Jag tycker oxå att det är svårt med kläder....vet aldrig vad jag ska köpa eller vad jag passar i!

2011-05-05 @ 21:58:45
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0