Föräldramöte

Slutade kl 17.10.
Skyndade hem för att käka.
Kom på att jag inte skulle hinna laga mat så vi drog till Flogsta och tog en pizza.
Föräldramötet började 18.30.
Hann precis.
Först en gemensam genomgång och sedan träff i klassrummet.
Efter en massa prat och en rundtur genom skolan så var kl 20.15.
Det var ett bra möte med en massa matnyttig information men jag är trött nu.
Om ca 1 tim så är det god natt för mig.
Det känns som om jag har varit på kvällsmöte på jobbet, jag är lika mör nu som jag är då.
Tror jag skall avsluta kvällen med ett glas vin.
Om ett år är han myndig då har jag gjort min beskärda del av föräldramöten, klassdiscon, klassmamma, klassresor insamlingar and you name it, i´ve done it.
1992 började Knut i förskolan och sedan dess har jag haft barn i förskolan och sedan skolan.
Det är lätt att skaffa många barn men det är inte lika lätt att följa dem och vara engagerad år ut och år in.
I snart 20 år har jag försökt vara en intresserad förälder.
Nu känns det som om jag har gjort mitt, men jag orkar i tre år till, för Luddes skull.



Kommentarer
Postat av: Anita

Japp...håller med!

2011-09-16 @ 11:04:59
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0