Städa= f****ng booooring!

Jag hatar att städa men jag älskar att det fint omkring mig.
Det är en ekvation som inte riktigt går ihop.
Det är därför bra att bjuda in gäster då och då så att man får tummen ur, liksom.

När mina barna var små så sa de varje gång jag städade:
- Ska vi få främmande i dag?
Hehe....ja det säger ju en hel del om hur ofta de fick se mig städa :)

I dag så har jag och Jonny röjt lite inför vår surströmmingsskiva i kväll.
Men inte någe grönjävligt, utan bara så pass att gästerna tar sig fram till bordet där middagen skall serveras, bara så pass så att de inte spyr om de vill låna toaletten och endast så pass att inte de blir anfallna av rabiessmittade dammråttor under bordet.

Disken är undanplockad och blomflugorna har jag försökt att döda med små skålar med ättika.

Annars så har det varit en lugn dag :)
Nu sitter jag och tar det lite piano med ett glas vin vid datorn.

Man måste ju vila också ;P

Städa är riktigt jävla tråkigt asså!






Kommentarer
Postat av: Anita

Håller med....städa är riktigt tråkigt!

2011-09-04 @ 15:02:34
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0