Vänner

I Augusti 1976 började jag i fjärde klass.
Många i min klass hade fått sluta på skolan och börjat i den nybyggda skolan i Lillsjön så vi var bara några få som stannade kvar på Tavelbäcksskolan.
Vi som var kvar delades upp i de klasser som var kvar.
Jag, Heléne och några killar kom som "nya" elever i fjärde klass.
Men det kom också en helt ny tjej till klassen.
En tjej som ingen kände.
Hon hette Catarina och hon och jag fann varandra ganska snabbt.
Jag och Nina blev snabbt bästa vänner.
Vi lekte efter skolan nästan varje dag och vi hade alltid jätte roligt.
Hon var så spännande och hennes mamma var så modern jämfört med min tråkiga mamma.

Jag och Nina har alltså varit kompisar i 35 år i år.
Vad sägs om det då?

Vi har delat allt genom åren, killar, vinare och kläder.
Jag skall inte berätta om allt som vi gjort men det har varit en hel del grejer ;)
Vi borde ha gjort mer tillsammnas tycker jag, men vi har båda varit så upphängda på våra pojkvänner och män.
Jag ångrar att vi t ex aldrig har rest tillsammans, men det kanske inte är för sent ännu.
Vi kanske har 35 år till av vänskap att se fram emot.


Kommentarer
Postat av: Anita

"Vad är en vänskap? Kan den förklaras,

Blicken som säger: Vänner är vi

Sällan vi talar om vad vi känner,

vi bara vet det, vet det

Vänner vi skall förbli.



Kanske med åren ses vi rätt sällan

möts inte ofta, skiljas igen

Men när vi träffas, du är densamma

Vi vet det båda,

Vår vänskap varar än.



Fröjd det mig ger att du finns i världen

att vi kan mötas och skiljas så

helt utan fraser, självklart och enkelt

Tänk att en sådan gåva

man kan av livet få."



2011-09-05 @ 22:05:40
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Lena

Det kanske snart är dags att göra en resa! Jag o Anita har ju en lång vänskap också, 45 år tror jag det är. Kanske ska vi göra en resa tillsammans, vi fyra?

2011-09-06 @ 12:41:50
Postat av: Maggan

Bra idé Lena.

Fina ord syrran :)

2011-09-06 @ 18:54:25
Postat av: Nina

Puss till min Bästis!

När jag suckade och oxå ville vara 18 som Lovisa och åka med min bästis till Ayia Napa så tyckte Tony tyckte du och jag skulle dra i hop ett par tanter och åka dit och röja loss hahaha jag tyckte att vi inte riktigt passade in just där haha tänk dej!! hehe

2011-09-08 @ 22:47:15
Postat av: Maggan

Ja, något måste vi hitta på i alla fall. Helt klart!

2011-09-08 @ 23:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0