Magsjuk

Jag tror faan inte att det är sant, men jag är magsjuk igen
Näää, jag skojar inte.
Detta är INTE skoj.
Jag har ju haft ont i magen hela dagen, NU först bryter det ut.
Det bara kör i magen hela tiden.
(näää, jag kräks inte)

Team Hanna vann!

Deras version av Gabriellas sång var sjysst.
Men inte går det att jämföra dem med orginalet inte.

Inga cigg

Calle skulle gå till willy´s för att köpa läsk.
- Bra, sa jag.
-Då kan du köpa cigg till mig.
Sagt och gjort, jag gav honom 50 spänn också travade han iväg.
På vägen mötte han Sofie, en tjejkompis som var sjysst och gick med honom.
På Willy´s säger kassörskan nej till Calle.
Han får inte köpa cigg till mig, trots att han är 18 år och kan legitimera sig,
För Sofie är inte 18 år.
Men herregud, är det sant?
Vill han köpa cigg till Sofie så ber han väl bara henne att stanna utanför affären nästa gång.
Kan det verkligen vara rätt, att neka en som har åldern inne att få köpa??

Vegetarisk paj

Nu ska vi käka paj.
Vi ska också lyssna på senaste Nickelback.
Lördagkväll.
Jihaaa!

Jag har ont i magen

Ja, det har jag.
ONT!

Upp & Ner

Det är ett jäkla springande upp och ner när man har tvättstugan.
Nu är det snart halvtid i allafall.
Undrar om man kan lura Jonny till att åka och köpa list idag?
Killarna ska käka pizza, vad ska vi käka då?
Jag lyssnar på The Corrs, det var länge sedan.
Typ 1997 tror jag.
Nu måste jag ner i tvättstuga igen.

Lördagmorgon

Myyyspyyys!!
Nu ska jag gå ner och koka kaffe.
Sitta och bara njuta till det är dags att gå tll tvättstugan.
Lördagmorgon.
Bara några måsten idag.
Får inte glömma att stoppa in köttet i ugnen ikväll.
Knutte kommer hem i morgon och äter "Tjälaknul".
Lördagmorgon
Hela helgen är kvar, orörd.
Det kan man inte sova bort.

God Natt


Schlagerfest

Mia har kollat upp att den stora finalen går i Moskva den 16 Maj.
kommer jag alltså att ha min årliga schlagerfest.
Vill du komma??
I Eeevigheeeet!!!


MysPys

Jag har haft en jättemysig eftermiddag/kväll tillsammans med Jonny.
Jag slutade tidigt och handlade.
Hämtade Jonny och vi åkte hem för att röja lite tillsammans.
Efter en god middag och lite vin så satt vi länge tillsammans och lyssnade på
bra musik och bara pratade.
Vi kollade en stund på Let´s Dance.
Nu ligger han och snarkar som en säl brevid mig, inte sååå romantiskt...hehehe.
Calle är på fest och Ludde är hos kompisar i Ulltuna.
I morgon har v tvättstugan samt att vi ska åka till Bauhaus för att köpa list till mitt tyg
som jag ska sätta upp bakom soffan.
I morgon blir en myspys-lördag.



Va e re här??

Min blogg verkar helt körd.
Ser ni allt kors å tvärs??
Vad har hänt nu då?
Typiskt!!
Har inte tid med det nu, får kolla på det i em
Hörs!!

Sista dagen

I morgon är det sista dagen jag är sjukskriven.
På måndag är man tillbaks på 100% igen.
-Om jag är bättre i knät??
-Njaea.
Jo, det är jag ju iofs eftersom jag jobbar kortare dagar och tränar.
Jag har inte alls samma värk i knät som jag hade innan jag blev sjukskriven
och jag är inte lika svullen.
Det ska bli intressant att se om jag får tillbaks värken nu när jag börjar arbeta
heltid igen och inte kan träna på samma sätt som jag gjort när jag bara jobbat 75%.
Jag ska köpa en cykel, bara det blir isfritt ute, så att jag kan börja cykla på jobbet igen.
Cykla är bästa motionsformen för mitt knä, mycket bättre än promenader.

Sakta men säkert...

...blir lägenheten bebolig och vardagsrummet snyggt.
Det är bara det att det blir den där dominoeffekten som jag jämt skriver om.
Man börjar i ett hörn och snart så håller man på i alla rum.
Var på IKEA i dag och köpte tyg som jag ska sätta bakom soffan eller bakom tv:n.
Jag har inte bestämt mig ännu.
Jag var in på CHILI och köpte snygga soffkuddar med.
Jag vill köpa fransgardiner men jag tycker 100 kr/st är för dyrt.
Jag behöver ju 6 st i mitt vardagsrum.
Jag ska kolla in Ellos och Jotex om inte det finns billigare där.
Nu ska jag ner och fortsätta min städning i sakta mak.
När vi är klara med lägenheten så ska jag har en Abba-fest.
Måste kolla vilket datum schlagerfinalen är också.
Jag måste planera min traditionella schlagerfest ju.
Ja tyck om fest ja.....tjuu!

Det här tyget köpte jag idag.



Go´morron

Jag är trööööött!!
Skulle kunna ge min högra hand för att få somna om nu.
Men det är bara att ge sig iväg ut i svarta natten.
När ska det börja ljusna egentligen?
Tänk att det fortfarande är Januari, tar den här månaden aldrig slut?
Jag vill ha vår!
Jag behöver sol och värme.
Läste i går att det ska bli svinkallt i Februari.
Jippi!......Not.
Vi ses i em då.

Grejerna anfaller

Faan, vad mycket saker man har.
Att riva ur vardagsrummet i söndags var ju en barnlek
jämfört med att ställa tillbaks allt igen.
När man plockade bort så var det bara att ställa skiten där de fick plats.
Nu vill man ju knappt ställa tillbaks hälfen, men vad  gör man då med
allt som man inte längre vill ha framme??
Jag har så svårt att slänga saker, men nu får soprummet sig en rejäl
påfyllning i morgon.
Jag har plockat och rensat och grejat hela kvällen, nu vill jag bara SOVA.
Jag kommer nog att surfa runt en timme innan jag slår igen mina
bruna ögon, om jag känner mig rätt.
Eller så somnar jag över datorn, det är inte heller så ovanligt.
I morgon slutar jag tidigt, då kan jag städa hela eftermiddagen.
HÖRS!!

Onsdag igen då!


Jag blir lika förvånad varje vecka.
Jag tycker det blir onsdag i ett huj!
Lite seeegare är det med tordag och fredag dock.
I kväll kommer Knutte hit och hjälper oss med att ställa tillbaks lite grejer.
Jag har lovat att buda på middag då, tror det får bli spagetti och köttfärssås.
Jonny skall visst spela badminton, inte helt lyckad kväll att göra det på, men, men.
Nu ska jag duscha och göra mig iordning.
Vi hörs i kväll.

Glad över att vara en tjockis

Träffade en granne idag som jag inte sett sen i höstas.
En rund och go´tant i 60 årsåldern.
Men guud vad hon hade gått ner i vikt!!
- Men vad smal du har blivit, sa jag med ett leende.
- Jag har fått cancer i bukspottkörteln, svarade hon.
Hon har gått ner 30 kg på några veckor.
I bland är man glad över att vara en frisk tjockis.
Så kände jag idag.

Föräldraskap

När jag var 22 år blev jag mamma för första gången.
Jag hade känt Jonny i 5 månader när jag upptäckte att jag var gravid.
Knut föddes i November 1988.
Jag flyttade från "min" stad 2 månader innan han föddes.
Flyttade 50 mil till ett litet samhälle där jag inte kände någon, knappt Jonny.
8 månader innan jag flyttade så hade jag mist min mamma i cancer, 21 år gammal.
Jag satt i Tierp helt ensam på dagarna medan Jonny jobbade 3-skift på Atlas Copco.
Jag och min bäbis.
Jag funderade mycket på vad jag ville med honom.
Vilken slags människa jag ville att min bäbis skulle bli.
Jag pratade med Jonny och vi satt länge och funderade på hur vi skulle göra
för att vårt barn skulle bli lycklig, stark, godhjärtad, få självförtroende, helt enkelt
bli en bra människa.
22 år var jag och visste redan då vad jag ville att mitt barn skulle få och försökte fundera ut hur
vi skulle nå dit tillsammans.
6 år senare hade vi två barn till och vi har alltid pratat mycket om våra barn.
Nu ska det starta föräldragrupper på förskolan för att föräldrar inte vet vad de vill med sina barn och framför allt
så vet de inte hur de skall nå dit de vill.
Var/ är jag och jonny så ovanliga som faktiskt under alla dessa år har pratat om vad vi vill med våra killar??
Det verkar lite läskigt tycker jag, att man skaffar barn utan att ha någon tanke på hur man vill göra när de väl är födda.
Läskigt som sagt var.

Tomatsoppa

Det är vad vi har ätit till middag idag.
Keldas tomatsoppa går hem bland gubbar och ungar.
Lite pasta i och ett gott bröd så blir det "tabberas" i alla skålarna.
Till oss 4 måste jag köpa 3 st förpackningar á 500 gr.
Det blir lite över då, men det käkar Ludde upp till kvällsfika.


Äh! Strunt samma.

Jag åkte tillbaks hem igen.
Jag kan ju inte sitta på jobbet i flera timmar.
Strunt i lacklukten, jag får stå ut.
Skönare att sitta hemma och surfa än att sitta på jobbet och glo.
Jag stannade förbi vårt husdjur innan jag åkte upp med hissen.
Det bor en stor spindel i lampan på bottenvåningen.
Med stor så menar jag större än en femma i omkrets, lätt!!
Det är med skräckblandad förtjusning som jag lockar fram den då och då.
Undrar vad det är för slags spindel, den är gul med svarta ränder?
Äcklig är den i vilket fall.
Spindlar är en av mina allra värsta fobier.


I väntan på...

...golv-fixar-killen.
Han lägger på sista lagret med lack idag.
Sedan ska det torka i 8 timmar, så det ska väl vara klart
till vi kommer hem från jobbet.
Det blir skönt att kunna börja ställa tillbaks alla möblerna igen.
I dag börjar jag att jobba kl 11, men jag kan inte vara hemma när han lägger på lacken,
så jag får väl lov att bege mig jag med straxt efter 8.
En bra tisdag önskar jag er alla och krama varandra i trafiken.

Kan inte sova

Jag börjar få svettningar på nätterna.
Jag börjar bli gammal.
Jag börjar komma i övergångsåldern.
Jag börjar bli en riktig klimakteriekossa!
Muu!
HJÄLP!!



Projekt

Nu snurrar min hjärna.
Hur ska jag göra i vardagsrummet??
Jag vill INTE ställa tillbaks all gammal skit igen.
*Bort med baren.
*Måla de gamla vitrinskåpen röda.
*Nya gardiner.
*Bort med stereon och jättehögtalarna.
*Matchande blomkrukor.
*Behålla barstolarna med ett litet matchande barbord.
*En ny tv, jag vill verkligen köpa en platt tv att hänga på väggen.
*Två nya fåtöljer.


Sitter här och väntar...

...på att lacken skall torka.
Det luktar starkt i hela lägenheten, snart
börjar jag väl att se dubbelt.
Man blir lite yr i mössan av den här lacken.

I morgon ska jag jobba hela dagen, så då slipper jag sitta
mitt i eländet.
Jaha, vad mer då?
Inget.
Inget på tv.
Inget att göra.
Har precis kollat på svt:s hemsida, Carola 25 år som artist.
Jag tror jag går tillbaks dit och ser om jag hittar någon annan bra repris.
Kl 17 har lacken torkat så att jag kan gå upp och lägga mig och kolla på tv.
Detta kommer att bli en lååååång kväll.


KROM

Jag hittade lite bilder från KROM i lördags.
Vilken party-gäng man gick med alltså.
Ujjejuj!!
 
 


De e körigt nu

Inte helt enkelt att leva i ett hem där hela vardagsrummet står överallt.
faan, vad det ser ut här hemma.
Nu har det varit en kille och slipat parketten.
Han är nog på lunch nu och kommer tillbaks för att lacka lite senare.
Jonny är på konferens och middag med jobbet.
Calle och Ludde får nog gå och käka kebab till middag, jag kan inte
fixa någonting i köket, som där ser ut.
Nu ska jag surfa runt och kolla på färg.
Jag sa väl att jag ska måla mina gamla vitrinskåp röda.
Snyggt va?

Tom, tommare, tommast

Nu har vi tömt hela vardagsrummet.
Killarna har hjälpt till hela eftermiddagen
Nu är det klart.
Skööööönt!!
När parketten är slipad så tror jag att vi tar och möblerar om.
   
 

Nu är det alvar

Faan, vad jag mår dåligt.
Om jag hade huvudvärk i går, så är det inget mot för vad jag har i dag.
Hela vardagsrummet ska röjas idag och jag tar mig knappt ur sängen.
Mitt huvud dunkar och jag mår illa.
De kanske inte var en sån bra idé att gå på KROM igår när jag redan
mådde så dåligt.
Mycket vin på det var ingen bra kombination.
Nu ligger jag här som en padda och kan inte skylla på någon annan än mig själv.
Tyvärr så glömde jag kameran hemma så det blir inga bilder från igår, kanske
lika bra det, jag tror inte jag var något att fota igår.
Nu ska jag ta en treo till och lägga mig ner och dööööööö!!!!

Dunk dunk dunk....


Faan! Huvudvärken går aldrig över.
Haaaata!

En ny dag

Jag orkar inte ens tänka på allt som skall göras idag.
Börja plocka ur vardagsrummet......Huuuuga!
Undrar hur det ser ut nere i lokalen jag........hemska tanke.
Ta reda på all den rena tvätten.......Pust å stön!
Göra käk till hela ligan....ojojoj!

Nä, nu ska jag inte tänka mer.
Först och främst så måste jag bli av med min dunkande huvudvärk, annars
kan jag inte göra någonting av allt jag måsta.
Jag ska i alla fall avsluta kvällen med en trevlig fest hos grannarna
och sedan gå på KROM, DET ska bli jättetrevligt.
Trevlig lördag önskar jag er alla.

Helt slut

Efter storhandlig, middagsfixning samt upp och ner i tvättstugan så
känner jag mig lite överkörd.
Jag är trött.
Nu har jag tagit reda på disken och bäddat åt kusin Emil i Calles rum.
Jag har varit ner i lokalen och kollat läget och ungdomarna verkar sköta sig bra.
Det hänger fortfarande lite tvätt i torkskåpet så jag måste ner en sista gång och snart
är det dags att checka ungdomarnna igen.
I morgon ska vi börja riva ut alla sakerna i vardagsrummet....usch!, det är inget
jag längtar efter precis.
Men det är i morgon det.
Jag ska också meddela att min magen mår mycket bättre nu så allt är inte bara dåligt.
Jag har kollat lite på Let´s Dance men jag tycker att alla dansar som om de har två
vänsterfötter, åtminstonde nästan alla.
Guuud, nu somnar jag nästan.
Zzzzz!!!

Nä, här blir inga barn gjorda.

Här ligger jag och kan inget annat men nu är det slut på det.
Jag måste handla vare sig jag har "chokladsås" eller inte.
Har man ett party att fixa så har man.
Gubben min är inte till någon vidare hjälp heller.
Han är, om möjligt, ännu sämre än jag.
Nu har jag tryckt i mig IMODIUM, så nu ska här bli åka av.
Jag undrar hur jag ska orka med den här dagen jag??
Varför får jag aldrig vara sjuk?
Jag lyckas alltid bli sjuk när det är som minst passande, om det nu någonsin passar att bli sjuk.
Tvättstugetid kl 17.30 också......suck!!!
Jag kan inte skippa den, vi har snart inga rena kläder här hemma.
Visst e re lite synd om mig nu? Visst visst?

Gissa vad jag gör?

Jag ska ge er två ledtrådar.

Det bubblar

I min magen alltså.
Den har fört ett jäkla liv hela natten.
Jag trodde att det var godiset som jag åt i gårkväll.
Men nu efter kaffet så känner jag att det är något annat än godiset.
Blubb blubb blubb.....
Bubbel bubbel bubbel.....
Detta känns oroväckande, jag har verkligen INTE tid att bli magsjuk nu.
I kväll har Calle sin 18-års fest och kusinen Emil kommer med tåget kl 16.20.
Det ska handlas samt att jag har tvättstugan.
Nu försöker jag ta något lugnande för magen och lägga mig igen, jag börjar inte förrän kl 09.30.
Blubb blubb bubbel bubbel........

Meet Dave

Kom hem från jobbet med jooooordens huvudvärk.
Sov nästan hela eftermiddagen.
Knutte kom hem till middagen.
Efter maten så tittade hela familjen på en film som han hade med sig
och käkade filmgodis, så nu mår jag illa.
Filmen var skitrolig!!!
Jonny garvade så att han skrek.
Det var nästan roligare att kolla på honom än på filmen.


Måste sticka nu!!!

Jag börjar om 30 minuter och jag har inte målat mig eller borstat tänderna ännu.
Vi hörs i em.
HEEEEEEEJ DÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!

Borde sova...

...men jag har börjat kolla på CSI.
Jag är skittrött men jag måste kolla vem det var som mördade vem.
Jag undrar jag?
När jag var barn kollade vi på Ellery Queen eller Baretta.
Kojak eller Columbo.
Jag har alltid gillat deckare.
Nu är det slut på reklamen.
Bye!
Good Night!

Jag har många vänner.

Närmare bestämt 52 stycken.
Det vet jag, för det står så på Facebook.
Facebook ljuger aldrig.
Om jag någon gång känner mig lite ensam så kan jag gå in på
Facebook och då ser jag genast vad många vänner jag har.
Har man inte lagt upp sig på Facebook så kan man helt enkelt inte
vara min vän.
Japp, så e re!!
I LÖÖÖÖÖVE FÄÄÄÄÄZZZZBOOOOOK!!!!

Nu vet jag precis vad jag ska göra i helgen.

På måndag kommer de för att slipa och lacka parketten i vardagsrummet.
ALLT ska bort.
Hela vardagsrummet ska tömmas till måndagmorgon.
På fredag har Calle sin 18-årsfest och på lördag är det fest och KROM.
Snacka om att jag INTE vill ha "tömma- vardagsrummet" som en bakisaktivitet
på söndag, men jag har väl inget val antar jag.
Jag får se det från den ljusa sidan, det blir iallafall städat och fint.
Men VAR ska vi ställa alla vardagsrumsmöblerna under tre dagar???
Var var var?? Va va va??




Halvtid- Det känns bra.

Nu är det halvtid på arbetsveckan.
Det känns bra.
Jag har fått så fina ord till mig av mina fina arbetskamrater.
Det känns jättebra!
Kaffet smakade mums, jag hade turen att få aldeles nykokt.
Det var bra.
Nu ska jag gå in och jobba klart.
Det blir nog bra.

Om 5 timmar...

...har halva arbetsveckan gått.
Jag sa ju att det skulle gå fort.
Men något som bara slääääpar sig fram är månaden Januari.
Jag fattar inte att det fortfarande är 1½ vecka kvar på denna dryga månad.
På lördag är det 1 månad sedan det var julafton, det känns som en evighet sedan.
På väg till jobbet så ser man människor som forfarande har alla julsakerna framme, det fattar inte jag att man vill.
Efter Trettondagshelgen så vill jag bara bort, bort, bort med alltihop.
Nu måste jag skynda mig som vanligt.
Tjingeling!!

Vaddå ergonomi?

Jag sitter/ligger så dåligt när jag surfar så jag tror att min nacke ska gå av snart.
När jag byter sovrum så ska jag fixa ett bättre databord och en skön stol.
Just nu sitter jag på en liten pinnstol vid ett gammalt toalettbord eller så ligger jag på magen i sängen med datorn på en stol framför mig.
Dessa ställningar är inte ergonomiskt rätt på långa vägar.
Jag har ont i nacken!!


Hehehehe.....

Kathys Comments

Jag vill, jag vill, jag vill!!!

Jag vill åka till Östersund och kolla på ett speciellt band som spelar på Glll sista helgen i Februari.
Jag vill att hela familjen skall åka in till Stockholm och kolla på De tre musketörerna på Stadsteatern.
Jag vill ställa upp husvagnen ute i Sunnersta i år igen.
Jag vill åka på Rokweekend i Kilafors i juli.
Jag vill måla om i köket.
Jag vill köpa en ny tv.
Jag måste köpa en ny tvättmaskin.
Jag vill följa med Madde och Ted på rockkryssning i Mars.
Jag vill att Östersundstjejera ska komma ner igen på tjejhelg.
Jag vill ha en ny cykel.
Mmmm, det är mycket man vill hörni ni ni.

Så var det dags för KROM igen då!

Har varit och köpt biljetterna i dag.
På lördag smäller det.
Vi börjar med en inflyttningsfest här i NybyGård
och fortsätter sedan in till teaterbaren och KROM.
På lördag spelar Crazy Crue, som spelar uteslutande Mötley Crue låtar.
Detta kan bli bra.

Tisdag

I dag ska jag få lära mig hur man ger mat genom en liten knapp på magen.
Också ska jag ge mina brev till arbetskamraterna.
Jag har 45 planeringstid och då ska jag förbereda vår nya samlingsring.
Jag börjar 8.15 och slutar 16..30.
Nu hör jag hur perkulatorn puttrar där nere, snart är kaffet klart.
Hinner jag slänga mig i duschen tro?
En bra dag önskar jag alla som läser.
Vi ses i em/kväll då.


Nu blir det inte roligare än så här så...

...God Natt önskar jag alla glada å trötta.
I morgon e en annan dag...
Tomorrow, tomorrow, i love you tomorrow...
Morning has broken...
I think i love you tomorrow..
Tomorrow never dies...



Tjuvlyssnat.se

McDonalds, Östersund

Tjej 1 ~18: Alltså, det går så jäkla dåligt med mina aktier!
Tjej 2 ~18: Vadå då?
Tjej 1: Ja, men jag satte in typ 20 000 kr och på bara något år har det sjunkit till typ 10 000!
Tjej 2: Jaha, vad jobbigt!
Tjej 1: Mm, du har inte aktier va?
Tjej 2: Nej.
Tjej 1: Alltså, det borde du ha. Det är jättebra.

Systembolaget, Uppsala

Det är lördag och enormt mycket människor kommer in fem minuter i tre; precis före stängning. Köerna till kassorna är cirka 20 meter långa och det går långsamt. Sista killen i kön ~23 kommer fram till den manliga kassören ~25 och lägger upp ett tiotal öl på bandet.
Kassören: Tyvärr, klockan är tio över tre, jag kan inte sälja de där till dig.
Killen (panikslaget): Va?!
Kassören: Skojade bara, men det hade varit kul om det var så.
Killen (muttrar): Snarare läskigt än kul...
Killen tar sina öl och går snabbt ut.


Hemläxa

Jag sitter här och gör min läxa.
Jag ska skriva tre positiva saker om mina närmsta kollegor.
Tre saker var, som de är bra på.
Det är lätt.
Jag har så bra kollegor.
I morgon ska de få varsin lapp  av mig med deras positiva
feedback på.
Jag fick min första lapp idag.
Det stod så fina saker så jag blev alldeles rörd.
TACK ANN! Hearts 
Hoppas nu bara att alla blir lika glada som jag blev idag.
Bra idé det här, att skriva ner fina saker om varandra.
Att fokusera på vad som är bra istället på det som är dåligt.
Man ska lägga energin på bra saker, då blir man lyckligare tror jag.

Jo men visst, no äre så no...

Hantverkar´n kom 15 minuter innan jag skulle åka till
sjukgymnastiken så det fick bli en "snabbis" ;0)
Ja, alltså, han fick springa runt och snabbt kolla om det fanns fukt.
Å det fanns det, båda badrummen nere hade förhöjda värden.
Jag fick skynda mig till träningen.
Hämtade sedan både Calle och Jonny innan jag åkte hem och stekte pytt.
Jag och Jonny åt FELIX nya laxpytt, men den va inge go´.
Den smakade för mycket fisk, om ni förstår vad jag menar?
Ja, ja! Mätt blev jag iallafall å det var väl hela meningen med middagen.
Blä! var det här, och dyrt.




Ja, se hantverkare.

Det ska komma nån snubbe och kolla in golven i våra badrum.
Mattoprna håller på att släppa runt golvbrunnarna.
Jag snackade med en kille i torsdags och han sa att han skulle komma idag.
Jag sa att jag skulle komma hem straxt före 12.
-ok, jag ringer dig då. sa han.
Det ska bli spännade att se om det dyker upp någon hantverkare
innan jag måste åka på sjukgymnastiken kl 15.

Hahaha....i wish!!



Upp å hoppa!!

Nu är det en ny dag.
En ny vecka och nya möjligheter.
Den här veckan ska jag göra allt det jag inte gjorde förra veckan.
Ringa en massa telefonsamtal som jag glömt.
Städa, hahahahahaha........
Köpa KROM biljetter (kanske)
Måndag, tisdag, onsdag, tordag och sen är det fredag igen.
SWOSCH!!!.......eller hur? ;0)

Nä! Om man skull ta å lägg se?

Det blir en tidig morgon i morgon.
Jag behöver min sköhetssömn så väl.
Tänk bara hur jag skulle se ut om jag inte fick den.
Huuuga! Ruskigt!

Taxi! var god dröj.

Kl 15.30
Skjutsade Calle på jobbet och hämtade Knut hem hit på middag.
Kl 19.30.
Skjutsade Knut till en kompis och hämtade Calle på jobbet.
Skjutsade Calle till kompisar.
Kl 20.15
Precis när vi kom hem så ringde Ludde från Ulleråker och
hade missat bussen.
Ut till Ulleråker(ca 1 ½ mil) och yrade runt innan v hittade rätt.
20.45.
Skjutsade hem Luddes kompis och sedan hem.

Det var skönt

Att bada alltså!
Det var längesen jag tog ett riktigt varmt och skönt bad.
Nu ska jag ta med mig Jonny ut på en promenad.
Det är också skönt.
Tänk vad skönt man kan ha det så här på söndagseftermiddagen då.
Städat?
*visslar*
Nu hörde jag dig väldigt dåligt....hehehe.

Välkommen att gå med mig...

...på en nostalgitripp längs Memory Lane.
Vilka små rara gossar va.

Knut
   
 Knut i morfars knä.
 Knut träffar Ludwig för första gången.
Calle
  
 Calle har fått en lillebror
 Calle på morfars axlar.
Ludwig
  Världens gladaste unge!
 Tre bröder.


Go´morron glada mask!!

Sköna söndag.
I dag ska jag väl ändå hinna att städa och promenera.
Nu ska jag gå ner och sätta på kaffet och kolla på Sex and the city-filmen.
Vad skönt att inte behöva laga mat idag, den gjorde jag igår, så den står
färdig på balkongen.
Vi ska äta pepparsoppa idag efter mammas gamla 70-tals recept.
(receptet finn under kategori recept, här på bloggen)

Rekord

I går slog jag ett rekord här på min blogg.
55 besökare är det mesta någonsin.
Så många har aldrig förr varit inne på min blogg på en dag.
Grattis till mig!

Middag, singstar och körslaget

Efter en mysig, rolig och god middag på tre så sjöng vi lite singstar.
Jag vann!!!
(hehehe....nästan)
Calle drog vidare på sina äventyr och här sitter vi kvar, min man och
jag och kollar på Körslaget.
Jag tror att Magnus åker ut i kväll.
Bästa kören är väl Robert Wells.
I dag har vi storhandlat, det blev varken dammsuget eller någon promenad
men vi har ju en ledig dag i morgon med.
Lördagkväll! det är väl livet det.
Yabba dabba doo!!

Lugn och skön morgon

Syrran är här och landar lite innan hon drar vidare till Västerås.
Vi dricker kaffe och pratar skit.
I dag ska jag dammsuga.
Jag försöker få med mig gubben till Fullerö, men han verkar inte så sugen på det.
Det kanske få bli en promenad i kylan istället.
Soligt och kallt är det.
Ha en skön lördag ni alla.


FörfestCrascher

De e ja de....hehe.
Efter min after work så gick jag hem till sonen som bor nere på stan.
Han skulle dra ner på BJ,och hade förfest.
Jag tiggde ett par öl och väntade på gubben som kom från middagen ute i Sävja.
Kl 00.00 var jag hemma.
Nu har vi surrat lite och jag käkade lite.
Nu ska jag sova lite.
I morgonbitti dyker syrran upp och tigger frukost.
Hon kommer från Örebro och har skjutsat sin gubbe till Arlanda.
På väg till Västerås så dyker hon förbi här på ett par ägg och en kopp kaffe.
Nu är det lördag och det enda jag har att göra i helgen är att städa, handla och tvätta bilen.
God Natt!!

3 timmar

Tre timmar kvar till weekend!!
Eller rättare sagt 2 timmar och 55 minuter.
Hehehehe.

Psst!

Vet du vad?
DET ÄR FREDAG!!!!!!
Guuuuu! Så skönt.
I dag arbetar ja mellan 9.30 - 16.30.
I kväll ska jag ska på after work med en gammal, vän som jag inte
har sett på snart 1 år.
Jonny ska på nå´n middag med jobbet.
Ludde ringde nyss och väckte oss, det har tydligen gått
bra för gänget inatt, men han ville att vi kom förbi med en sovsäck.
Det finns tydligen en sovsal där, så att man kan gå och knoppa om man blir för trött.
Den där mässan håller på dygnet runt till på söndagkväll, så lite sömn bör ha väl få i helgen.
Med betoning på liiiiite.
Nu ska jag duscha och koka lite banangröt.



God Natt!

Nä, nu har jag suttit här alldeles för länge. Nu måste jag sova.
Undrar hur det kommer att gå för ungdomarna i natt?
Dumma ungar, de ska hålla sig hemma hos mamma tycker jag  ;0)


UPCON-09

I kväll har jag tre 14-åringar i Luddes rum.
Ludde + 2 kompisar.
De ska kliva upp kl 03.00 i natt och möta upp fler ungdomar
vid Heidenstamstorg kl 04.00.
Sedan ska hela gänget gå in till stan och ställa sig vid
Musikens hus och köa.
Köa till en tre dagar lång mässa som heter UPCON.
Om man gillar manga så vet man vad det är.
Ur Wikipedia
Modern manga, med storögda varelser med oproportionerliga kroppar skapades i princip av Osamu Tezuka (upphovsman till bland annat Astro Boy) på 1950-talet.

Idag uppges 35 % av allt tryckt material i Japan vara manga. Manga ges vanligen ut i stora, telefonkatalogliknande magasin på 200 till 850 sidor, med 20-40 sidor av ett nummer tillängnad varje mangaserie. Mangaserier ges senare även ut i ett seriebokformat med bättre kvalitet, avsedda att samlas på till skillnad från de billiga magasinen. Manga läses från höger till vänster, liksom det traditionella sättet att skriva japanska. Vanligen trycks manga i svartvitt, ibland med de första sidorna i färg.


Drick mjölk!

Jag hinner pusta ut i några minuter nu innan jag ska dra vidare.
Håll tummarna att det är lite folk på banken, annars hinner jag inte.
Måste köpa mig en middag också innan kvällsmötet.
På jobbet serveras endast mackor, det är inget för mig.
I dag har vi lite kallt och sol här i Uppsala, tom lite snö.
Solen har verkligen lyst med sin frånvaro det senaste halvåret så
man blir alldeles glad i hela kroppen när man ser den.
Jag fick lära mig i går att man ska dricka lätt eller mellanmjölk för det
innehåller det viktiga D-vitaminet som vi får så lite av här i mörka Norden.
Till skildnad mot den röda mjölken som inte innehåller något D-vitamin.
Dessutom skall man dricka 5 dl mjölk/dag även som vuxen, allt annat är myt.




"Ledig" eftermiddag.


Slutar kl 13.00 idag.
Kl 14.20 ska jag hämta Calle på skolan för att
kl 14.30 stå utanför Luddes skola.
Vi tre ska sedan på banken för att fixa killarnas nya bankkort
och hämta ut Calles leg.
Hoppas att det går fort för sedan ska jag hinna till sjukgymasten
och träna innan jag hämtar Jonny för att sedan åkea på jobbet
för att hinna till facklig kvart kl 17.00 innan vårt personalmöte som börjar kl 17.30.
Så min lediga eftermiddag är inte speciellt ledig, men med lite
tur på banken så fixar jag det nog.
Ha en bra dag alla glada!!

Nä nu jävlar....

...går skam på torra land.
Det enda possitiva med att fylla 40 var att man fick en semestervecka till.
Nu har nå´n dumskalle anmält detta för ålderdiskriminering.
Så nu ligger den 5:e semesterveckan i farozonen.
Jag skiter fullständigt i att det är orättvist, jag vill behålla min semester!
Snart tar man väl bort all semester när man fyllt 50, då ska man ju ändå snart
gå i pension, eller?

Tack

Jag vill bara säga tack till alla er som läser om mitt ganska trista liv här på bloggen.
Tack till alla er som skriver kommentarer och till er som skriver små hejjarrop i min gästbok.
Jag önskar givetvis att fler skall tordas ge sig till känna, men det kanske kommer.
Jag känner mig smickrad över att så många hittar hit varje dag.


32 år

Tänk att det gått 32 år.
Man trodde väl aldrig att man skulle sitta här som 42 åring och
vara helt ute.
Vi som var så inne.
Vår tid, vår tid, vår tiiiid.....nittonhundrasjuttiosjuuuuuuuuu.
Sååå coooolt.

Up and away

Varför är det så trögt att kliva upp när man måste?
I går när jag hade sovmorgon så var det inte jobbigt
att svinga benen över sängkanten.
I dag händer inget speciellt.
Inte vad jag vet i alla fall, det kanske kommer att hända massor med spännande
och speciella saker.
Tack för idaaag, tack för en underbart vanlig dag!

Bygglov

Kl 20.00 börjar en ny säsong av Bygglov.
Undrar varför jag vill kolla på det?
Moahahaha!!!!

Skön stund

När man kommit hem från jobbet, lagat mat och käkat.
Disken är inplockad i maskinen och jag får gå upp till
mitt tysta sovrum, lägga mig på sängen framför datorn och börja
kolla igenom dagens kommentarer på min blogg och kompisars bloggar.
Jag läser tidingen och checkar Facebook.
Detta är min stund på dagen.
Detta är avkoppling för mig.
Folk undrar hur jag har tid att blogga, men jag bara måste ha en stund vid datorn.
Jag sitter hellre här än framför tv:n.

Tjugondag Knut

Tjugondag Knut

Tjugondag jul eller tjugondag Knut infaller den 13 januari – alltså tjugo dagar efter julafton. Dagen firas i Sverige, Finland och i vissa delar av Norge som julhelgens sista dag. I övriga värden räknas julen som avslutad i och med trettondag jul.

Namnet tjugondag Knut har sitt ursprung i det blodiga mordet på Knut Lavard i en skog i närheten av danska Ringsted, 1134, efter det att julfriden var avslutad den 6 januari. Mördaren var hans egen kusin Magnus som såg Knut som en stark konkurrent om vem av dem som skulle få överta kungamakten efter Magnus far, Kung Nils.

Förhoppningsvis är vid denna tidpunkt all julens mat, godis och tillhörande drycker slut och då kan man förmodligen också instämma i följande gamla Knutsrim:

”Slut på julen och slut på ljusen,
och slut på brännvinet i alla husen!”

Jag säger också grattis till vår alldeles egna Knut, idag på hans namnsdag.

Kolla in hans mage så förstår ni varför detta var en passande bild just idag ;0)

 

 



Hårresande!!

Vad ska jag göra med håret?
Jag vill inte vara kortklippt längre, utan spara ut det en liten bit.
Alla säger att jag är MYYYYYYCKET finare med kort hår, men
jag känner mig som Tant Maggan.
Jag vill spara, men nu är jag i det stadiet när jag bara ser
 för TÄÄÄÄSKIG ut.
Dessutom så måste jag sluta att tona håret svart eftersom min utväxt syns på en gång.
Sonen frågade här om dagen om jag började bli tunnhårig, men
det är ju bara min ljusa utväxt som syns nere i skallen.(dagens I-landsproblem).
Kort? Långt? Kort? Långt?
Ljus? Mörk? Ljus? Mörk?
That´s the question!





Sovmorgon

I dag börjar jag kl 11.00.
Men inte kan jag sova inte.
Jag vaknar så fort någon annan i familjen
börjar slammra på morgonen.
Det är ganska värdelöst att börja kl 11 för mig som
är morgonpigg, fast läser man gårdagens blogg när jag
började kl 7.00 så kan man ju undra när jag är nöjd egentligen.
I dag är det tisdag, en vanlig sketen tisdag.
TJING, TJONG LÅNGKALSONG!!

L-Word

En annan av mina favvoritserier såg jag i kväll på TV 400.


The L Word är en TV-serie som porträtterar en grupp homosexuella kvinnor, deras älskare och vänner. Tv-serien skapades av Ilene Chaiken. I serien medverkar bl.a. Guinevere Turner (American Psycho, Go Fish) och Rose Troche (Go Fish, Six Feet Under). Det är en av få serier om lesbiska kvinnor. "The L Word" kan vara både "Love" och "Lesbian" och det beskriver serien väldigt bra.


Skallen sprängs i bitar

Jag förstår inte vad det är som händer med mig?
Det sista halvåret har jag haft dundrande huvudvärk så ofta.
Jag som knappt känt av skallen de senaste 10 åren (om jag inte
druckit för mycket vin förståss).
I dag har jag legat nästan hela eftermiddagen med ett huvud som
dundrar och far.
Inte skoj.
Nu mår jag lite bättre men inte helt ok.
Ont, ont, ont det är snart det enda som jag skriver om.
 Hammer Head 

Barbro Binda

Jag har väntat länge på att hon skall starta sin alldeles
egna blogg och nu har det äntligen hänt.
HÄR ÄR HON tanten från Norrland.
Läs och njut kära vänner.


Jisses!

Det här är för tidigit, så är det bara.
Ingen skulle behöva kliva upp nu för att gå till jobbet.
Usch!
Jag tror jag svimmar.
*gäääääääspar*
Hoppas ni får en bra måndag, vi ses senare.

Nu e re bestämt...

...på riktigt.
Nu har Knut flyttat för gott.
Till våren så flyttar han från sin andrahandslägenhet
till en trea som han ska dela med en kompis.
Det betyder alltså att Knut har flyttat hemifrån nu.
Det betyder att alla ska byta rum här hemma.
Ludde tar Knuts rum.
Vi slår ut väggen i mellan Luddes rum och datarummet och tar
tillbaks vårt stora sovrum.
Calle får hela övervåningen, ett sovrum och ett rum där han kan softa med polarna.
Suck! Varför blir det alltid så stor apparat av allting här hemma jämt.
Vi säljer baren och hämtar upp våra gamla vardagsrumsmöbler
från källaren, som vi sedan lackar röda.
Hahaha....jag hinner nog ändra mig 100 ggr om innan det här är klart.

Vill ha

Jag vill börja samla på detta vackra frukostporslin.
Men det är så jäla duuuurt.
Typ 250 kr/del på DUKA.
Men fint e re, eller hur??
  

Sortera är skoj

Nu har jag sorterat bland alla cd-skivor och DVD-filmer samtidigt
som jag kollade på Scool of rock.
Hahaha....jag älskar Jack Black.
Nu tror jag att jag lyckats få rätt skiva/film i rätt fodral.
Killarna är jäkligt slarviga att stoppa rätt när de kollar på film.
Dessutom så ställde jag 1,2,3,4 tillsammans osv.
Jag sorterade INTE i bostavsordning, det är överkurs i det här hemmet.
Calle håller på att lära sig att spela och sjunga  Apologize med Timbaland så
den låten har ekat på repeat snart 300 ggr i dag.
Tur att den låten är bra, annars hade jag väl blivit tokig!

"Ballen" e så fin så fin

Nu har jag och Jonny städat balkongen.
Så nu kan man gå därute igen.
Calle och Ludde gick med panten, mot att de får den förståss.
Hela julens skörd, säkert minst 200 spänn.
Jonny har vikt tvätten medan jag skurade därute.
TEAMWORK!
Nu ligger jag och funderar på vilken mat jag ska laga.
Jag tror det får bli tacos, lätt och gott.
Häärliga söndag.
I morgon öppnar jag.
Vara på jobbet kl 07.00.....huuuga!, det var längesen.
Men det är i morgon det, just nu ligger jag och bloggar
och lyssnar på Level 42.
Mår ganska bra faktiskt.
Ja, jag mår t om himmla bra, ta-mig-faan nästan lycklig....hahahaha.
 Smile Roll Bounce 
P.S Jag hade en gång en kompis som heter Ingemar, jag tänker på honom
när jag lyssnar på Level 42.


En ny dag

Söndag!
Undrar vad som händer idag då?
Röja på balkongen kanske?
Städa och tvätta bilen?
Plocka grejer från Luddes gamla rum till hans nya?
I går när jag kollade på körslaget så blev jag sugen att
titta på filen " Så som i himmelen", så jag tror att jag börjar min söndag med det.
Kaffe och film, vilken mysig start på dagen.

Kollar på film

Har sett den här filmen säkert 10 ggr, men den är bara så jävla bra.


What´ s Love Got To Do With It? är en amerikansk film från 1993 som handlar om Tina Turners liv från olycklig barndom till en lysande karriär som sångerska men även hennes äktenskap med Ike Turner som misshandlade henne. I rollen som Tina Turner ses Angela Bassett och Ike Turner spelas av Laurence Fishburne.


Varning

Trodde väl aldrig att jag skulle måsta skriva detta, men jag måste
bara varna för detta ÄCKLIGA vin.

Utmaning

Har blivit utmanad av Tomtan.

4 av Mina favoritprogram på TV

1. Brothers and Sisters
2. Vänner
3. 2½ men
4. C.S.I
4 saker jag gjorde igår 

1. Jobbade

2. Bloggade
3. Hade födelsedag för sonen
4. Sov i soffan
4 saker jag längtar till

1.Att de ska renovera min lägenhet

2.Att tjejerna från Östersund ska komma igen
3. Min Abbafest.
4. Halva mig!!!

4 Favoritrestauranger

1.En liten Röd

2.La Trattoria
3.Tzatziki
4.Saluhallen.

4 saker på min önskelista

1. Ny husvagn
2. Egen båt
3. Gå ner alla kg

4. Inge mer ont-i-knät.
4 personer som jag utmanar
Jamtlandspower

Ninast

Nikkinin

Linda


Trööökigt.

Mmmm, de e re.
Inte ens sugen på lite vin är jag.
har man tråkigt.
Jag kanske måste ta mig i kragen och göra något?
Allt detta latmaskande får mig på dåligt humör.
Kl är halv sex en lördagkväll och här sitter jag och tråkar.
Tråk, tråk, tråk.

I dag har jag...

...bloggat
...surfat.
...druckit kaffe.
...plockat i diskmaskinen.
...käkat ägg.
...kollat på film( nästan en hel, den är 3 timmar lång)
...dammsugit slarvigt i kök och vardagsrum.
...lagat en hänt-i-veckan-gryta.
...skällt på Ludde att han har så SKITIGT på sitt rum.
...ringt och väckt Calle & Knutte(fast det var inte meningen, trodde de var vaken kl 14.10)
....bloggat igen.
Snacka om laaaaat lördag dude!
Det är skönt att vara lat, men jag har en elak liten kärring som sitter
på min axel och skäller på mig för att jag inte städar.
Vad ska jag göra åt henne då?
Jag försöker med öronproppar men hon säger hela tiden:
- kolla vilka skitiga toaletter!
-Usch! Vilket skräpigt golv.
-Du borde gå ut och gå nu!
-Ska all den där panten verkligen ligga på balkongen?
- Vik tvätten!
Jävla kärring!!



Inga planer

Guuud vad skönt!
En hel helg och vi har inga planer på att göra
något speciellt.
Inga gäster, inga fester, ingenting.
Förutom allt det vanliga förståss.
Städa, städa och städa.
Nu ska jag ner och dricka kaffe.
Kanske lata mig i soffan och kolla på film
Ha en skön lördag!!

Födelsedagen

En trött Calle kl 7 i morse.
 
Jag lagar födelsedagsmiddag.

Mina fyra, fina pojkar.
 
Mmmm! Gott med tårta!
 
 
Tjarå! Nu drar vi på fest.

Calle 18 år!!

Liten har blivit stor.
Så är det bara, inget man kan göra något åt.
Grattis Callekillen.


Bonk!!!


Det känns som om någon har slagit mig i huvudet med en gummiklubba
Huvudvärken är borta men jag känner mig helt slut.
Jonny har sprungit upp och ner i tvättstugan ikväll medan
jag har legat och sovit i soffan.
Nu har jag lyckats masa mig upp i sovrummet men jag är
allt annat än pigg fastän jag inte har gjort något på hela kvällen.
I morgon ska man upp tidigt och gratta födelsedagsbarnet.
Callle 18 år!!
Hoppas att jag känner mig piggare då.
Grannarna håller på att kasta nån jävla studsboll här brevid, ibland
önskar jag att jag bodde i en stuga mitt iskogen istället för
i ett höghus i Uppsala.



Skallebäng

Jag har huvudvärk idag igen.
Jobbigt.
Det är bihålorna som spökar igen.
Det är alldeles tätt också luktar det
surströmming så fort jag böjer mig framåt.
Scary!!!

Herregud!!!

Detta är inte sant!!
Jag kan inte måsta kliva upp nu??
Fyyy, vad trött jag är
Massor att göra idag, hur ska jag hinna?
Två dagar, sedan är det helg igen.
Tänk possitivt Maggan.
Ena benet före det andra, kom igen, du klarar det.
JONNY!!!!!KAFFE!!!


Hur jävla ofta ska man behöva blogga egentligen?

För att komma med på topplistan behövs det tydligen fler än 5-7 inlägg per dag.
Innan de gjorde omflyttningen av bloggarna så var jag på topplistan då och då i allafall.
Nuförtiden syns man aldrig till....trist! Eller?
Näää, egentligen spelar det väl ingen roll, detta är ju ingen bloggtävling heller.
Undrar varför jag bloggar egentligen? Är det en egogrej?
Varför vill jag att gud och alla människor skall läsa om mitt alldeles vanliga Svenssonliv?
Jag  har alltid, i hela mitt liv skrivit.
Förr var det i dagböcker av olika slag som absolut INGEN fick läsa.
Helt plötsligt skriver jag öppet för alla på en blogg....strange!
Jag undrar ofta vilka ni är som är här inne och tjyvläser?
Det är 1-5 st som ibland skriver en kommentar, men jag vet att ni är fler än 40
stycken per dag som är här inne och läser......tjyvläser   ;0)

Födelsedagsmiddag

Jag frågade Calle vad han vill ha för middag på fredag.
- Chicky bits med ris och currysås, blev svaret.
Hahaha....typiskt Calle.
- Men ska du inte önska dig en lite finare middag, frågade jag då.
- Okej då, Raclette?
Hahaha....jag får skylla mig själv.
Jag kunde ha hållit käften och antagit första alternativet.

Ganska roligt faktiskt

Aftonbladet 09-01-07

Mannen räddad efter 15 minuter

LOS ANGELES. När 48-åringen i Vail gled genom liftsätet fastnade både byxor och kalsonger i skyddsräcket.

Där han blev han hängande i 15 minuter - utan en tråd på underkroppen.

Först sedan liftskötarna vid Skyline Express i Colorado lyckats backa liften kunde de undsätta den generade mannen som blivit hängande upp och ner mer än sex meter över marken.

- Händelsen inträffade på nyårsdagen strax efter klockan tio på förmiddagen, sa Liz Biebl, taleskvinna för Vail Resort.

Det var då 48-åringen och en åttaåring bordade liften i lyxiga Blue sky basin.

Men sätet ska inte ha suttit på rätt plats. Med största sannolikhet råkade mannen då sätta sig i mellanrummet mellan sätet och stolsryggen samtidigt som liften tog av uppför berget.

Många tog kort

Innan han hann upptäcka vad som var fel gled han snabbt genom ställningen.

Hade inte hans ena pjäxa och skida fastnat i ställningen hade han med största sannolikhet störtat huvudstupa mot marken.

I stället blev han hängande kvar i liftstolen.

Det blev också hans byxor och underkläder - vid fotknölarna.

Där dinglade 48-åringen sedan hjälplöst medan turister på den rekordbefolkade friluftsanläggningen tog fotografier av den hjälplöse skidåkaren.

Inte förrän liften stoppats och backats ner till ett lägre område kunde en skidpatrull undsätta mannen.

Han undkom oskadd, om än en smula nerkyld om den bara huden.


Vittna

Att vittna i Tinsrätten är inget man vill göra varje dag.
Nu är jag hemma med dundrande huvudvärk.
När jag kom ut därifrån för 45 minuter sedan så släppte
alla spänningar i hela kroppen och huvudvärken kom
som ett brev på posten.
Nu ska jag vila innan jag ställer mig och gör någon middag.
Det känns som om jag blivit överkörd av en ångvält.

Gömma mig

I Dag vill jag inte kliva upp.
I dag skulle jag helst vilja gömma mig under täcket
och aldrig stiga upp.
Hur ska jag kunna koncentrera mig på studiedagen
hela förmiddagen?
Sitta i viktiga diskutioner och vara "med"?
Nu ska jag duscha och försöka att inte tänka så mycket.
Ha en bra dag, vi ses ikväll!!

Heroin Diaries

Nu ska jag läsa skitbraiga boken som jag lånat.
En nattsvart historia.
Ni bara MÅSTE läsa
den här boken!!






Jobbig dag i morgon.

Kollar just nu på Forest Gump, jag tror
att det är världens bästa film faktiskt.
Jag har sett den hur många gånger som helst.
Senare ikväll så blir det kanske något från vårt eget
filmbibliotek för på tv visas inte mycket av värde.
Eller så går jag och lägger mig, det blir en låååång
och tuff dag i morgon.
Jag har blivit kallad som vittne på en rättegång.
Vad det gäller kan jag inte berätta här men det känns väldigt nervöst.

Hockus Pockus Filliborta!!

Äntligen.
Nu är julen borta.
Granen har åkt ut och alla grejena är nerburna i källaren.
Jag har strukit och bytt gardiner i både vardagsrum och kök.
Det blir så rent och snyggt när julen försvinner.
Men visst går det fortare och fortare för varje år?
Jag tycker det var nyss jag satte upp julgardinerna.
Köksfönstret Dec -08

Köksfönstret idag.

Hälften kvar...

Nu är alla julsakerna nerplockade och står på glasbordet i vardagsrummet.
Granen har bara ljusen kvar, den ser sååå ledsen ut, inte vattnade Calle den inte när vi var borta.
Snart åker det ut med "huvve" före, ut genom balkongen.
Alla julgardinerna hänger kvar.
Nu ska jag ta fram strykbrädan och stryka gardiner.
Snart är våren här.....nästan ;0)

Nu är glada julen slut slut slut
Julegranen bäres ut ut ut.
Men till nästa år igen.
Kommer han vår gammle vän.
Ty det har han lovat!


Sista dagen...

...på den här julen.
Jag tror jag ska börja ta bort alla julsakerna i dag,
om jag orkar.
Jonny tycker att vi ska vänta till helgen men det är så
mycket anat då.
Caller fyller år och Emil kommer, då är det skönt
om julen kan vara bortplockad.
Annars ska ja bara lata mig idag.
Läsa boken som jag lånade av Nils, kanske se en film.
Jag borde åka och köpa tulpaner, det är så vackert
och "vårigt" att ställa på bordet när man plockat bort julen.

Gårdagens middag...... bara en massa tok.
   
 


Dinööör

Efter en trevlig middag så drog grabbarna till sitt.
De stannade hemma längre än jag trodde, ända till kl 23.00.
Inte Ludde dock, där drog kompisarna mer än en trettondagsmiddag ;0)



Middag och tvättstugan

Allt har gått i ett sen jag slutade kl 12.15.
Först handla på Gränby, kylskåpet gapade tooooomt!.
Sedan hem med 17 kassar.
Tvättstuigan kl 14.00.
Jag och Jonny har sprungit upp och ner i tvättstuigan
hela eftermiddagen samtidigt som jag har försökt att
fixa Trettondagsmiddag.
SAMTIDIGT som vi druckit vin ;0)
Knut är på väg och snart ska jag köra ut tonåringarna
i Luddes rum.
Dagens middag blir:
Förrätt
Kräft/laxröra på toast.
Varmrätt
Tre kötträtter med Hasselbackspotatis
Bearnaisesås och avocadosallad.
Trekötträtter bestående av:
Pepparbiff, Roullad med lufttorkad skinka och vitlöksost
och ett hett chilli/kycklingspett.
Efterrätt
Varma päron med After Eight och grädde.

Jag passar på att blogga nu när gubben är i tvättstugan....Hahaha.
Vi "ses" säkert senare i kvä'll när ungdomarna dragit iväg på sitt.
Trevlig Trettondagafton önskar jag alla som läser.



Halvseg

MInst sagt, halvseg.
Det var trögt att slå upp sina ögon kl 07.00.
Har givetvis inte sovit så bra inatt.
Jag brukar ha svårt att sova sista natten efter
en ledighet.
Nu puttrar kaffet och jag ska försöka göra
nå´t åt frissan, jag somande med blött hår igårkväll.
En bra måndag önskar jag er och en skön
Trettonhelg.

Nu när julen är slut...

... så kan man börja längta efter sommaren.
Jag längtar !


Hemma i mitt lilla hem...

Det tog lite tid att ta sig hem idag.
Det var mycket trafik och när vi stannade i Tönnebro
för att käka så kom vi samtidigt som tre Y-bussar.
Det tog en timme att stanna och äta lite.
När vi sedan kom in till Uppsala och skulle släppa av
Knut så missade Jonny avfarten så vi fick åka till
Knivsta och vända.  Dahh!
 Crazy 
Nu har jag precis duschat och ligger i min egna sköna säng
och bloggar, kan det bli bättre??
Borta bra men hemma bäst, så är det bara.
I morgon ska jag jobba, det känns också bra.
Sedan ska vi käka trettondagsmiddag tillsammans, knut kommer hem.
Trerättersmiddag med lite gott vin, Myyyysigt!
Tack igen syster yster för att ert hem alltid står öppet för oss.
 Greatest Sister Ever 


Nu ske ma fära heim...

Ja, nu ska vi åka hem.
I morgon ska jag jobba.
Det ska bli skönt att komma hem igen.
Min allergi är nästan outhärdlig nu trotts allergitabletter
och astmaspray.
Med två katter i huset så kan man bara värja sig i några
få dagar.
Det har varit mysiga dagar här i Östersund och som
vanligt går tiden alldeles för fort.
Det är fortfarande svinkallt ute, vi försöker värma oss
med en brasa och en elkammin.
Det är minus 20 ºC ute.
Kaaaallt!!!!
Brrrrr!!!
Tack igen Familjen Knutas för en trevlig nyårshelg.


Middagsbjudning

Tack Eivor och Seve för en trevlig kväll.
God mat och mycket vin, precis som det vara vara.

Det gick åt mycket tacos till hela det här gänget.

Puss å Kram!
 
Det bor många tomtar hos Eivor.
  
Grabbarna ska dra vidare ut på lokal.

Tack igen Seve och Eivor.

Minusrader

Det är nästan 25 minusgrader här i Östersund.
Jag vet inte om det är det som jag saknar ; )
Det är kallt som faan!!
SVINKALLT!!
Brrrr!!

Middagsbjudning

Nu ska hela skocken åka till Eivor på middag.
Tacobuffé ska det bli.
Trevligt ska det bli.
Fam Gudmundsson har varit här i dag.
Trevligt va de.
En trevlig dag helt enkelt.
Sista kvällen i hemma Jämtland.
I morgon åker vi hem till Uppsala.

Jämtland i mitt hjärta.

Vad det snöade i natt när i åkte hem.
Nu är det så vackert här i Jämtland.
Vackert så det gör ont.
I bland undrar jag hur jag kunde flytta härifrån.

   
 


Discover Dunderklumpen!

After work.....my ass!

Det blev en after work som räckte hela natten
och lång fram på morgontimmarna det.
Som vanligt när det gäller mig.
Varför gå hem när man kan stanna kvar och parta?
Eftresom det inte var någon after work på G lll så
startade vi kvällen på The Rock och sedan gick vi vidare
på Bishops Arms.
Det var jag, Anita, Nina, Lena, Knut, Frida, Nils och Sussie.
Ca kl 22 gick jag Anita, Nina och Sussie på G lll.
Vi dansade hela natten och drack vin, det känns i huvudet idag.

Frida & Knut   "Didda"
 Lena & AnitaAnita, Nina &Sussie
Nils & Moster  Skål!!
 Yeahh!        Party on dude...


Klämfredag

I dag ska jag ner på stan och käka lunch med
en "gammal" vän.
Hon och jag har känt varandra länge, sedan vi var barn.
Våra mammor var väninnor.
Hon skrev till mig på Facebook och ville äta lunch idag.
Vad glad jag blev!
Jag har nog inte sett henne på fem år.
I em ska jag gå på after work på Glll, eller
PLAZA som det heter nu för tiden.
Hoppas vi blir många.
Dagarna går som vanligt i raketfart.
På måndag ska man anpassa sig tillbaks till vardagen.
Slut på ledighet, slut på julen.
Men ännu är det jul, ännu är jag ledig och idag ska jag
få träffa många vänner som jag längtar efter när jag bor
i Uppsala. Skoj, skoj, skoj.


Nyårlöften

Jag har ett nyårslöfte i år.
Ett löfte som jag iofs redan börjat med men
som jag lovat mig själv att inte bryta.
Det är hemligt och så ska de få förbli ett tag till.
Det viktigaste med nyårslöften är nog att man gör dem
för sin egen skull, inte för någon annan.
Mitt nyårlöfte är för min egen skull.
Det bästa med mitt löfte är att det krävs ingen uppoffring.
Det går så lätt så lätt.

Lat dag

I dag har vi bara slappat, jag har precis klätt på mig.
Vi har kollat på de tre första avsnitten av Brothers & Sisters, de
är bara såååååå bra.
Nils och Knut är på väg hem från Höga kusten.
Det blir lax till middag.
Här i Jämtland är det redan mörkt ute.
I morgon ska jag försöka träffa lite vänner.
Tänkte ta en after work på G III.
Ni som vill kan väl komma dit vid 16-tiden.
I´ll be there.
Nu ska jag bara fortsätta att slappa.
Läsa i "min" bok som jag lånat av en kollega.
Första dagen på det nya året.

Nyårsafton

Vilken trevlig kväll det blev.
Mycket god mat med mycket god dryck.
Vi sjöng singstar och dansade in det nya året.
Precis som det ska vara.
Här kommer  bilderna.
I väntan på gästerna.

Champange och tilltugg när gästera kom.
         
Anitas vackra nyårsdukning.

Trevlig nyårsmiddag.
    
Vår värd och värdinna.
    
Grimaser!!
    
     
Tolvslaget. SKÅÅÅÅÅÅL!!
  
  
Singstar.
  
En sista dans.
    


Party is over

Nu kom taxin.
Nu åkte gästerna.
Jonny och Pelle sussar redan sött.
Jag och Anita ska nu bearbeta kvällen som varit.
I morgon kommer det bilder.
Den första dagen på det  nya året har precis börjat.
Jag undrar vad det nya året bär i sitt sköte?
2009........ here i come!

RSS 2.0