Sjukgymnastik, Stavgång och röding

Jaha...... då har man varit till sjukgymnasten då.
Skiiiiiitont i knät har jag nu när de har bänt och vridit i en timme.
Jag ska iallafall promenera och cykla så mycket jag bara kan.
Det känns ju skönt.
Jag har inte tordas gjort nåt sånt eftersom jag har varit rädd för att skada knät ytterligare.
Hon sa att jag antagligen har en miniskskada, men att jag inte behövde förtvivla. Det går att fixa sånt.
Just nu vill jag bara gå ner i vikt så att jag lättar belastningen på knät.
Skulle kännas bra om jag har gått ner lite till nästa gång jag träffar sjukgymnasten.
image67
Jag ska börja med stavgång sa sjukgymnasten!!!.....Uhhhhh!!!!......."tantvarning".....men vad gör man inte för att bli frisk.
Så nu ska Maggan ut och köpa stavar.
Se upp i backen!!!
image69

Igår åt vi röding på Jämtlandsvis till middag, faan vad gott, på ren svenska.
Ungarna älskade det. Det är skoj att laga mat när familjen ser helt salig ut när de äter.

Röding på Jämtlandsvis

Stek fiskarna i smör i en stekpanna, några minuter på varje sida.
Salta och peppra.
Häll grädde över fisken.
Smula i en fiskbuljongtärning.
Klipp över rikligt med gräslök.
Späd såsen med vatten om den blir för tjock.
Låt fiskarna koka i såsen under lock i några minuter.
Servera med kokt potatis och grönsaker.
Mumsfillibubblan!!!!
image68

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0