Läkartjafs

När jag var till ortopeden i onsdags så sa hon att jag skulle vara fortsatt sjukskriven på 50% till operationen.
Hon sjukskrev mig inte dock.
Jag skulle ta kontakt med min husläkare som hade sjukskrivit mig innan semestern.
Efter mycket om och men så fick jag äntligen kontakt med henne i fredags.
Hon sa att hon inte kunde sjukskriva mig på telefonen ooch hon frågade varför inte ortopeden hade sjukskrivit mig i onsdags.
VAD VET EN KO? varade jag då.
Eller det sa jag ju inte, men jag sa att jag inte visste det.
Hon skulle ta kontakt med ortopeden och någon av dem skulle höra av sig till mig på måndag( alltså i går).
Tror ni att någon ringde mig igår......NÄHÄDÅ!.
Jag har hamnat mitt i skottlinjen.
Det sa min husläkare också, hon var jätte arg på ortopeden.
Hon sa att jag hade gjort helt rätt och att det här var LÄKARTJAFS.
Men det hjälper väl inte mig.
Jag måste ha ett läkarintyg senast i morgon annars så måste jag gå upp på heltid på torsdag.
Jävla läkare.
Nu måste jag sitta i telefonkö igen halva dagen för att försöka få tag på min husläkare.
HELVETES JÄVLA SKIT!!!.
På ren svenska.

Kommentarer
Postat av: Anita

Ja, jag säger ju det! Man ska inte vara sjuk för man orkar inte sitta i alla telfon köer. Jag tycker att sjukhusen skall anamma samma system som Djurjukhuset i Ösd.har. Om min katt blir sjuk ringer jag och då säger en dataröst åt mig att knappa in mitt nummer ock så säger samma röst att - Vi kommer att ringa upp dig kl.14:30 i efter middag. Sen ringer en sköterska den tid dom lovat! Alldeles utmärkt, eller hur!? Djuren har snabbare vård än vi människor.
ÅH! Vad det var skönt att få tycka så mycket!

2007-08-21 @ 22:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0