Sicken båttur...

Kom ut till båten vid 10-tiden ( kors i taket).
Puttrade ut på böljan den blå.
Solen sken men det blåste rätt friskt.
Puttrade ut till ön och ankrade där.
Men huuu vad det blåste.
Vi måste i lä, konstaterade jonny.
Sagt och gjort.
Upp med ankaret och puttrade till Flaschan, där var det lä.
Stod i fem minuter när Jonny kom på att vi stod för nära en annan båt.
Upp med ankaret och puttrade ut några meter ( det är viktigt med integriteten på sjön).
Jag låg på fördäck och läste.
Men varför i hela helvete stänger han aldrig av motorn tänkte jag.
Folk börjar ju titta!
Lite irriterad reste jag mig och gick ner i sittbrunnen för att kolla vad han höll på med.
Där står Jonny helt genomsvettig och skruvar bort panelen vid stoppknappen.
MOTORN VÄGRAR STANNA........Herregud!.....ingen ström.
Det var bara att ta upp ankaret igen och puttra in till hamn.
Där stod vi hur länge som helst med motorn igång.
Inget hjälpte....vad Jonny än försökte....Jag är inte till någon hjälp i sådana här situationer.
Till slut hittade han soppakranen.
Efter ytterligare ca 30 minuter tog dieseln slut och motorn stannade.
Phu...vilken tur att elen gick när motorn var i gång, annars hade vi väl stått vid Flaschan fortfarande.
Jag kan ju inte segla, allra helst inte idag när det blåste halv storm på Ekoln.
Nu står båten där den står.
Jonny får åka ut och mecka den i morgon.
El är tydligen inte hans starka sida, men han brukar kunna fixa det mesta, om han bara får "pula" på som han vill.
I morgon och på fredag ska det ändå inte vara så bra väder.
Hoppas att han får till båten till helgen, DÅ vill vi ju ut igen.
Håhå Jaja..... sicken båttur.

Kommentarer
Postat av: Linda

Det brukar ju vara tvärtom, att motorn vägrar att starta :-) Hoppas att han fixar det, så ni kan ge er ut snart.

2007-08-01 @ 18:47:54
Postat av: Nina

Men Maggan nu får ni hålla er ifrån saker som rör på sej och har någon slags motor :o) Det här går ju inte...

2007-08-01 @ 19:56:19
URL: http://ninast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0