Studiedagar

idag och i morgon är min förskola stängd.
Vi personal har planeringsdagar.
Förr om åren så åkte vi jämt bort någonstans de här dagarna.
Nu ska kommunen spara, så i år är vi på förkolan istället.
TRIST!!!
Alltid ska det sparas bland gräsrötterna.
Vi blir inte ens bjudna på mat längre på våra jul och sommarfester.
Men cheferna åker bort på konferenser och blir bjudna minsann.
Det är sådant som sticker i ögonen på folk, b la mig.
Idag är det lite svalare ute, men soligare.
Det ser ut att kunna bli en härlig dag.
DÅ ska jag sitta inomhus och planera.
I morgon ska jag till ortopeden, ÄNTLIGEN.
Jag kommer nog att bli sjukskriven igen tror jag.
Undrar vad hon gör?
Blir det en operation tro?
Det får jag reda på i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0