margaretha

Idag har jag namnsdag.
Det var Linda som sa grattis till mig i min gästbok, annars hade jag aldrig
kommit på det.
Inte för att vi brukar fira namnsdagar, men just Margareta-dagen är lite speciell.
När jag var barn och vi bode i Håkansta på sommrarna, så brukade farfars jordgubbar
komma lagom till Margareta-dagen.
Jag fick alltså årets första tårta med Håkansta-jordgubbar på.
Farfar bakade först en sockerkaka, sedan mosade han några gubbar och lade mellan.
På tårtan hade han MYCKET grädde och sist fyllde han tårtan med stora, röda, söta jordgubbar.
När jag var barn och bodde i Håkansta hela sommaren, då betydde Margareta-dagen att sommaren
nästan var slut.
SÅ vill jag verkligen inte tänka idag.
Idag måste jag plocka och städa lite här hemma.
Om en stund kanske det skiner upp och DÅ ska vi skynda oss till båten.
I morgon ska vi dra hem husvagnen och packa den.
Fylla den med förnödenheter så att vi klarar oss några dagar i Dalarna.
Undrar vad man behöver när vi ska leva vildmarksliv, långt ifrån civilisationen?
Hihihihi...

P.S Jag hade ½ timme fel igår. Vi var på båten 11.30

Kommentarer
Postat av: Anita

Jaah ja!
Grattis då på din dag. I tisdags var det Kerstin och det var det ingen som kom i håg. Men du skall få en stor kram av mig.....här kommer den!!!!
KRAM

2007-07-20 @ 14:54:44
Postat av: Gubben

Vildmarksliv. Hmm. Allvädersstövlar, arbetslust och öl. Resten finns här...

2007-07-20 @ 22:30:13
Postat av: Cinis

Grattis stumpan..eller ska jag kalla dej båt tjejen..gud va härligt..men i nov får väll jag åka lite båt he he he..Rock,Rock

2007-07-20 @ 23:46:50
Postat av: cinis

Vild marks liv...e du tokig..bara barr å kottar?? å lite vin..modig kvinna du..skulle inte åka en meter in i skogen utan radar.Ett gått råd ta med
två flaskor för säkerhets skull

2007-07-20 @ 23:55:29
Postat av: Maggan

Till Cina!!!
Har redan köpt två dunkar!! Flaskor kommer man inte långt med.

2007-07-21 @ 08:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0