Vädret

Sitter här och våndas.
Jag hatar att vara en sån som rutar in hela min tillvaro efter vädret.
Men nu är det ju så att om man ska ut med båten så har vädret en avgörande betydelse.
Just nu så lyser solen men det är halv storm och det ser VÄLDIGT grått ut vid horisonten.
Om det ska var en härlig semesterdag på båten så krävs det solsken eller soldis och
ingen blåst att tala om.
Om vi ska segla så måste det naturligtvis blåsa, men just nu håller
balkonglådorna på att lossna och ge sig iväg.
Därför sitter jag nu kl 07.00 på morgonen och våndas.
Ska vi åka?/ ska vi inte åka?
Detta beslut kräver kaffe.
I will be back...
...................................................................................................
Så ja....vart var vi?
Jo, båten ja!!
Nä, det är nog bara att inse att det blåser aldeles för mycket idag för att det ska vara skönt på sjön.
Hmmm...TRIST!
Det kan ju mojna frampå förmiddagen.
Vi får se när Jonny vaknar vad han tycker.
Ikväll ska jag iallafall till Å-KANTEN och träffa goda vänner och kolegor.
Fia, Lena och Linda kommer dit och vi ska äta och dricka gott.
Det är alltid trevligt att träffas så där och snacka en stund.
JAG VILL TILL BÅTEN IDAG!!
Det känns inte som om jag har semester när jag går här hemma.
Disk och städ och tvätt precis som vanligt.

image259

( om ni förstår vad jag menar)


Kommentarer
Postat av: Gubben

Japp!

2007-07-18 @ 14:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0