Dagen från helvetet...

Igår, när vi körde hem till Uppsala från Ösetrsund så började resan kl 13 i godan ro.
3 mil norr om Sundsvall så stannade bilen. STENDÖD.
Vi rinde bärgaren och väntade, och väntade, och väntade.
Efter drygt en timme kom killen med bärgningsbilen.
Han drog in oss till Sundsvall till en mek.
Där lämnade vi bilen och bärgaren skjutsade oss till MAX. Då var ju klockan nästan 17.30 och vi var vrålhungriga. Jag hade med mig min kusindotter Olivia också som bara är 8 år.
Eftersom det vat söndag så kunde vi inte hitta något ställe som hyrde ut bilar, så vi ringde en kompis som tog en annan kompis Crystler och dundrade från Uppsala för att hmta oss.
Vi satt på MAX till klockan halvåtta på kvällen, då kom Patrik från uppsala.
Upp till SKITBILEN och flyttade över allt vårt bagage. Kl 20.00 kunde vi lämna Sundsvall.
DÅ vred det runt i magen på mig och jag måste springa på närmsta toalett.
JIPPI !!! magsjuka, tänkte jag.
Satt med magont hela vägen till Uppsala. Vi fick stanna ett par ggr så att jag kunde uppsöka toalett.
Ca 2 timmar från Uppsala så började Ludde klaga på ont i magen också.
Undrar vad det var i hamburgarna på MAX?
Vi var hemma  ca23.30.
Helt slut väntade jag en stund på parkeringen på att Anna skulle hämta Olivia för att köra vidare till Stockholm, Lidingö.
Väl hemma så tillbringade jag en stund på toa för att sedan slockna vid midnatt.
Sedan vaknade jag ett par ggr i natt, och jag är fortfarande inte bra i magen.
Detta var det jävligaste jag varit med om tror jag.
Nu står bilen i Sundsvall hos en mek som vi hoppas kan laga bilen utan att vi blir helt ruinerade.
Hur vi ska få hem den får bli en senare fråga.
Just nu vill jag bara dra täcket över huvudet och inte vakna på ett par veckor.

Kommentarer
Postat av: Linda

Stackars dig! Tycker synd om dig...jag kan muntra upp dig med att jag har köpt örhängena från Gina Tricot. Om du fortfarande vill dela :-D *Stor krya på dig och laga bil KRAM*

2007-05-02 @ 18:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0