Ungar!!

Vaknade mitt i natten av att sonens flickvän ringer och gråter. De har bråkat på hennes 18-års dag.
Han är förbannad och ska gå hem , onykter, själv mitt i natten.
Jonny hoppar i bilen och hämtar honom.
Hon ringer och gråter, vill inte att han ska åka.
Han kommer hem arg och ledsen......mamma sitter och lyssnar.
Kl 01.30 somnar han.
Mamma går upp till sig för att försöka somna om.
Flickvännen ringer och väcker igen kl 02.00.
Gråter........svärmor tröstar.
Kl 02.30 fick jag slå igen mina bruna ögon.(ja.....jag har ju bruna ögon, läs inte brunöga)
Så nu är morsan lite trött.
Jag trodde att bara barnen blev vuxna så klarar de sig själva, men tji vad man bedrog sig.
Ja, se ungar...Små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer....det stämmer såååå väl.
Idag skiner solen, vi har 18°C, men det båser 10m/s.
Jonny är med Fam Romppala i båten. De har åkt och städat på "Klinten"( lilla ön som segelsällskapet äger)
Jag skulle laga god födelsedagsmiddag till Minéa idag, vi får väl se hur det blir med det nu då.
Kl är ju efter 12 ...snart, undrar om det är för tidigt att ta en liten Caiperinha på "ballen"?
Ja.....jag väntar ett par timmar, så hinner solen komma dit också.
 Vill ni veta hur man gör världens godaste sommardrink?
image125
Caipirinha      1 glas

1 lime

2 msk råsocker

6 cl Cachaca(brasilianskt sockerrörs brännvin) eller

6 cl Vodka

Krossad is

Skär limefrukten i 8 delar och pressa dem med råsockret i ett wiskeyglas med en mortelstöt.
Tillsätt rom eller vodka och blanda.
Fyll glaset med krossad is och rör om.
Garnera glaset med en limeskiva.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0