Mat å potatis

Så har man avklarat ännu en middag.
Idag blev det kassler med kokt potatis och kantarellsås.
Jag hinner inte ens innanför dörren här hemma innan man ska börja med maten.
Alla är hungriga.
-Vad bli´re för käk, frågar killarna innan man ens fått av sig skorna.
Man slår knut på sig själv för att få till något smakligt att stoppa i sig.
Man trollar med knäna var och varannan dag för att alla ska bli nöjda.
Jag avskyr korv och köttbullar, när killarna flyttat har jag lovat mig själv att aldrig laga det mer.
Jag är sååå trött på att tänka ut vad man ska käka varenda vareviga dag.
Ibland längtar jag till den dagen då det bara är jag och Jonny här hemma.
Slippa komma hem från jobbet och måsta ställa sig vid spisen det första man gör.
Då kanske det räcker med lite soppa och en smörgås, koka lite gröt frampå kvällskvisten.
Ååå, vad det låter härligt.
Jag tycker visserligen om att laga mat, men inte den här vanliga vardagsmaten.


Kommentarer
Postat av: Gubben

I dag fick jag rotmos och fläsklägg. Bara som ett litet tips alltså... Sedan var jag ute med jobbet och käkade renfilé, nästan lika bra...

2007-10-18 @ 21:58:40
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Gubben

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0