Idag börjar hösten

1:a September, den första dagen på hösten.
Sommaren har försvunnit lika snabbt som alltid.
Idag har vi strålande solsken och 12°C.
Jag måste nog ut på en promenad.
Jonny är magsjuk så honom ska jag hålla mig ifrån.
Jag får inte bli sjuk nu, då kan jag inte operera mig på tisdag.
Inte ett pip hörde vi från verkstan igår heller.
Bilen står där den står.
Det var nå´t med nå slangar som drog in tjyvluft som de skulle prova att byta ut.
Men de fick väl inga slangar så att de kunde fixa bilen till helgen.
På måndag har vi varit utan bil i en vecka.
Suck, suck och dubbelsuck.
Jag har ont i huvudet, kanske ska prova med en kopp kaffe, det har jag glömt att dricka idag.
Knut är i Järvsö hos Minéas farfar.
Calle och Ludwig sover fortfarande.
Jag och Jonny sitter framför varsin dator.
Det pågår ingen vidare aktivitet här hemma alltså.
Bara min huvudvärk går över så ska jag prova att sätta lite fart ( i vanlig ordning).
Lördag den 1 September alltså, den första dagen på hösten.
image337

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0