Flickan som inte fick finnas

Så heter boken som jag har läst idag.
Jag köpte den kl 11 när jag var på "Heidan" och handlade.
När vi kom tillbaks till husvagnen med ludde så hade solen
gått i moln.
Jag har suttit ute hela dagen i min badenbaden och läst och läst.
Nu är jag klar.
Boken var jättebra.
LÄS DEN!


Flickan som inte fick finnas av Ethel G. Ericsson

Utgivningsår: 2007

Paret Ferdinand och Alice Lundström har fått en välskapt son och får besked att nu blir det inga fler barn!
Vetenskapen luras och lilla Ethel föds några år senare. Detta kan modern aldrig förlåta vare sig dottern eller vetenskapen.
Modern lider av ständigt upp- eller nerhumör, och när allt går helt överstyr hamnar hon alltid på den sk Tokhyllan utanför staden med diagnosen sockerkoma , och då först får familjen en chans att sova och vila sig.
Ethel läser sin mamma in i minsta suck och försöker handla därefter för att inte få stryk, vara tvungen att rensa ogräs hela natten eller bli utelåst i det kalla förrådet för att sova.
Denna oönskade, misshandlade flicka har olika strategier för att överleva och några personer som älskar henne, men trots det brister allt en dag för henne.
Detta är en tragisk självbiografi med mycket svart humor som griper tag i läsaren från första stund.



Kommentarer
Postat av: Anita

Oj........vet inte om jag vågar läsa.........

2008-08-02 @ 02:26:23
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0