Operation Dagsverke

Calle har haft operation dagsverke i dag.
Det betyder att man som skolungdom kan arbeta på ett företag i en dag och företaget skänker
250 kr till Operation Dagsverke, som i sin tur skänker pengarna till ett U-land.
Vilket land det gällde just idag kommer jag inte ihåg.
Man kan också välja att arbeta hemma och då skänker man som förälder 100 kr till samma
goda ändamål.
Calle skulle givetvis jobba hemma idag.
Det trodde han skulle bli slött och bra.
Jag ringde hem och hade en lång städlista åt honom.
Och döm om min förvåning när jag kom hem.
HAN HADE GJORT ALLT!!
Städat undan kläder och skor i hallen.
Städat båda toaletterna nere.
Vikt hela tvätthögen.
Dammsugit hela nedervåningen.
Dammat.
Man ska aldrig sluta förvånas.
Hahahaha.....min Callekille!


Kommentarer
Postat av: Madde

Härligt, härligt!

2008-05-14 @ 21:10:42
Postat av: Anita

Det var billigt att få så mycket gjort för bara 100:- :o)

2008-05-14 @ 22:46:28
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0