Fars dag

Till far
Den 19 November är det 16 år  sedan
du lämnade oss.
På Farsdag 1992 var det sista gången vi träffades.
Jag, Jonny; Knut och Calle var hos dig och jag lagade
Farsdagsmiddag.
Patéspäckad fläskfilé med gräddsås och potatis kom jag
ihåg att det var.
Pojkarna var små och du tyckte det var lite jobbigt när de stojade, samtidigt
som du tyckte om det.
Du hade ont i kroppen och du hade svårt för att röra dig.
När vi sa adjö på kvällen så satt du i en korgstol i hallen och
vinkade åt oss.
Jag kom ihåg att du såg lite ledsen ut
Några dagar senare gick du bort.
Det är snart 16 år sedan!!!
Jag tänker på dig idag och tänder ett ljus för dig på Fars dag.


Kommentarer
Postat av: Anita

Det var fint skrivet, nu gråter jag! :O( <3 <3 <3

2008-11-09 @ 09:19:48
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Lena

Tänk vad mycket minnen som det finns lagrade i våra hjärnor.

Idag blir det en tur till graven för att tända ett ljus till min pappa.

2008-11-09 @ 10:24:33
Postat av: Nettan

Shit nu gråter jag IGEN..

2008-11-09 @ 10:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0