Matdosa

I morgon ska jag ta med mig matdosa på jobbet,
eller som pappa Bosse sa: "Paltslungan"
Jag slutar 11.15 och ska vara hos sjukgymasten 11.45
så om jag ska hinna äta så tar jag med mig mat.
Jag kan köpa mat på jobbet också, men när jag inte äter
tillsammans med barnen så kostar en lunch 40 kr.
Jag tror INTE att köket serverar Röding i gräddsås
och potatis i morgon.
Det var 100 år sedan jag hade med mig matdosa.
Egentligen skulle jag vilja ha med mig egen mat varje dag,
jag tror att det skulle vara nyttigare för mig.
Jag längtar redan till morgondagens lunch....*Schluuurp*

Kommentarer
Postat av: Anita

Matdosa är alltid bra tycker jag, men det tenderar att bli för lite grönsaker - jag orkar aldrig fixa med mig sallad. Men 40:- för en lunch är ju inte heller dyrt. Jag äter ute på fredagar och en dagens kostar 70:- på Kalles där vi äter!

2008-11-16 @ 20:43:42
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0