Rensa

Hur gör man för att kunna göra sig av med grejer?
Varför tror jag att mina minnen sitter i saker som jag äger?
Mitt hem är överbelamrat med saker.
Jag skulle vilja tömma hela mitt hem rum för rum
och sedan bara ställa tillbaks sån´t som jag verkligen
tycker är fint och som jag verkligen vill ha framme.
Lika nere i källaren.
Där är det så fullt så att man inte får in en pryl till.
Hur i hela friden har man kunnat samla på sig så mycket skit?
Vem kommer någonsin att sätta upp gamla gardiner från 1987?
Det värsta är att mina barn blivit likadana som jag.
Tre små ekorrar.
Man får inte slänga en grej, allt ska sparas.
Allt lego, alla bilar och gosedjur.
Nej, nu får det vara nog.
Nu får rensningen börja!

Kommentarer
Postat av: Anita

Det finns en jätte bra bok som heter " Rensa i röran". Köp den, det ska jag! Har samma problem själv och alla säger att slängaångesten släpper när du läst den boken. Ska vi prova, vi båda som samlar på minnen via våra saker? :O)

2008-09-04 @ 08:36:29
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0