Arbetsfördelning

Ni som har följt min blogg har kunnat läsa om vattenskadan i våra två badrum.
Det stora badrummet har varit igång i flera veckor nu men den lilla toan fick ju ytterligare en vattenläcka när röret tiil elementet brast.
Det stod torkare där inne ytterligare en vecka och sedan lagades röret och förra tisdagen lade mattläggaren in en ny matta.
Så har det stått i över en vecka nu så i morse ringde jag hyresvärden och frågade när det skulle komma någon rörmockare och ställa tillbaks toastolen?
Vips! så ringde det på dörren efter ett par timmar och där stod två snubbar från rörfirman.
TVÅ stycken var de för att ställa tillbaks en toastol??
En jobbade i 10 minuter och en kollade på.
De kommer tillbaks imorgon för att byta vattenlåset i golvbrunnen under badkaret.
Tänk om vi också kunde vara några extra på mitt jobb.
Efter kl 13.00 så är vi två stycken kvar med upp till 20 barn, varav 2/3 är under 3 år.
 Också tycker de på försäkringskassan att vi inte är ensamma utan arbetar i ett arbetslag( de sa så till mig när de ifrågasatte varför jag  varit sjukskriven efter min knäoperation i fjol, hon tyckte att jag kunde ju sitta och läsa för barnen fast jag hade ont i ett knä).
Två stycken  bildar inget arbetslag (jo, kanske om man ska skruva fast en toastol, men inte när man ska försöka få en pedagogisk eftermiddag med 20 barn).
Jag får väl kolla i morgon om de behöver vara två snubbar för att byta ett vattenlås också.
P.S Snart kommer Jonny hem från Irland.



Kommentarer
Postat av: Cinis

Jaha på mitt jobb när det är 9 klienter( två pers) å det blir riktigt trubbel så får vi trycka på larmet och hoppas att det inte är personal brist just då..för då blir det trubbel. Men där är det alltid kort om folk..kanske vi kan låna några från eran toa firma..puss

2009-04-01 @ 19:30:50
Postat av: Maggan svarar

Cina. Jag ska höra med gubbarna som kommer hit idag, om de har tid att åka upp till Jämtland och hjälpa till hos er ett par dagar ;0)

2009-04-02 @ 09:10:24
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0