Cortison, skräp och en after work.

När jag var till doktorn i går så sa hon att min "förkylning" beror på undermedecinerad astma.
Jag sväller i mina slemhinnor och sedan bildas det massor med bakterier där bakom.
Jag fick alltså inget penecilin utan massor med cortisonspray till näsa och hals, sedan så sjukskrev hon mig nästa vecka och beordrade mig VILA!!.
Så tungandad som jag var så var det ett under att jag orkade jobba överhuvudtaget, sa hon.
Jag är alltså så van att inte kunna andas så jag märker ine det själv.
Nässprayen är långtidsverkande, så det tar några daga innan jag märker resultat.
I dag ska vi försöka slänga allt skit som står på balkongen.
Om vi tar lite i taget så ska det nog gå bra.
Knutte får tillgång till sin nya lägenhet idag så vi ska dit och kolla också.
I går så mötte vi Lenita på Blue Moonbar på en after work.
Det var trevligt, så längesedan vi träffades.
Kul att Jonny också vill följa, men det kändes att jag var trött.
Min kropp behöver vila.
Nu ska jag somna om en stund.
God morgon.

Kommentarer
Postat av: Madde

Men du SKA ju VILA!!!!

2009-04-04 @ 08:48:22
URL: http://themaestro.blogg.se/
Postat av: Anita

Städa å hälsa på Knut - DU SKA JU VILA! Vila betyder att du ligger å läser eller softar vid TVn - inget springa hit å dit. Å hör sen! Kram och krya på dej nu! <3 <3 <3 :O)

2009-04-04 @ 09:51:12
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Nina

Skärp dej nu Maggan! Ta och vila med dej! man har bara visst många dagar att sjukskriva sej på på ett år, tänk på det och bli frisk! dom ska räcka hela året!

Skickar en tought love krya på dej kram!

2009-04-04 @ 10:18:25
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Tjat å tjat ;) Klart jag ska vila. Hade tänkt att Jonny skulle bära och jag sitta brevid och peka. Nöjda?? Å du Anita! man ska inte kasta sten innan man hoppat i galen tunna ....hahaha.

2009-04-04 @ 10:25:26
Postat av: Jonny

Vaddå peka?

2009-04-04 @ 11:53:22
Postat av: JaanaBanana

Hoppas du vilar dig ordenligt nu! Och får njuta av finvädret! :)

2009-04-04 @ 13:36:20
URL: http://jaanabanana.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja, och hör sen!

2009-04-04 @ 14:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0