Fyra små tips

Tappa kilo med tankekraft

Enligt självhjälpbok-författaren Paul McKennas självhypnosmetod kan du bli smal med tankekraft. Här är hans tips!
  • Ät när du är hungrig. Om du äter utan att vara hungig lagrar kroppen fettet. Men vänta inte tills du är svimfärdig, då intar kroppen svältläge och du äter mer än du behöver.

  • Tillåt dig. Öva upp förmågan att lyssna till din kropp, vi människor är matsmarta i grunden. Så länge du förbjuder dig själv att äta vissa saker blir du mer sugen. Med McKennametoden är all mat tillåten.

  • Njut. Bantar du så tänker du inte på annat än mat, och när du väl får mat så skyfflar du i dig. Njut av varje tugga bli medveten om smaker och dofter. Stäng av tv:n och fokusera på tallriken.

  • Sluta i tid. Det kan dröja ända upp till 20 minuter för hjärnan att förstå att du är mätt. När du äter långsammare övar du upp förmågan att uppleva mättnadskänslan.

Källa: www.topphälsa.se


Kommentarer
Postat av: Maria

"All mat är tillåten" det tror jag oxå på!

Men att äta sakta är svårt.

Tack för kommentaren, nu hittar jag hit igen!

2009-12-09 @ 12:03:50
URL: http://www.mariawaxell.blogspot.com
Postat av: Anita

Jag kan INTE äta sakta och sen är jag alltid hungrig på "fel" tidpunkter - typ sent på kvällarna!

2009-12-09 @ 13:34:48
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: JammerJimJoe

Tappa kilo med tankekraft,

tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk, tänk.....



ok nu har jag gjort det

2009-12-09 @ 14:27:16
URL: http://www.frekn.best_man_ever.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0