Migrän

Vaknade 05.15, en kvart innan klockan ringde, med en hejdundrande huvudvärk.
Jag tog en tablett och ställde mig i duschen i hopp om att den skulle försvinna.
Vit som ett lakan försökte jag klä på mig när jag fick springa till toan och kräkas.
Ett gammalt hederligt migränanfall alltså.
Jag har inte haft ett sådant på många många år.
Jag har haft ovanligt mycket huvudvärk hela hösten så ett migränanfall var väl bara väntat kanske.
Jag kände igen den stickande känslan i fingertopparna och att synen förändras till nåt slags tunnelseende.
Det var bara att ringa till jobbet och sjukanmäla sig.
Nu vakade jag tre timmar senare, fortfarande med huvudvärk med migränanfallet har avtagit.
Grannens ungar för ett jävla liv så jag kan inte fortsätta att sova.
Fy för migrän.
Det känns som om huvudet skall sprängas i bitar.
Jag hade glömt hur jävla ont det gör och hur utmattad man blir när det börjar avta.
Jag som hade så mycket att göra idag på min tidiga dag.
Det kanske var just därför som min kropp bestämde åt mig.
VILA MÄNNISKA!
Kroppen är smart.



Kommentarer
Postat av: V.I.C.K.I.S.

Jo du; kroppen är smartare än huvudet!!!

Ta't lugnt snälla du! Kram på dig!

2009-12-21 @ 10:11:43
URL: http://vickis-at.blogspot.com/
Postat av: Maggan svarar

Vickis: Jag ska ta det lugnt. Det är inte så farligt som det verkar på bloggen ;) Jag är inte den människan som stressar ihjäl mig. Jag är rätt så lat i grunden.

2009-12-21 @ 10:21:34
Postat av: Anita

Det finns nåt nytt nässpray mot migrän nu på apoteket - vet inte om det funkar men det ska tydligen lindra anfallet.

2009-12-21 @ 11:39:24
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Maggan svarar

Anita: Ja, jag har sett reklam på tv om den. kanske något att införskaffa om det skall fortsätta så här.

2009-12-21 @ 11:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0