No music- No life

Hemma hos oss är det aldrig tyst.
Det strömmar musik ur alla slags högtalare ur alla rum.
Från övervåningen hör man hårdrock eller Calle som spelar elgitarr och sjunger.
Från Ludwigs rum strömmar det den mest konstiga musik, mest en massa pling plong.
Tv:n står alltid på vare sig någon tittar eller inte.
Från datarummet kommer Jonnys WOW-ljud ( troll som stönar och svärd som swischar).
Själv lyssnar jag på all möjlig musik från datorn när jag surfar och i köket står radion och skvalar.
Eftersom vi bor iett höghus så hör man alltid ljud från grannarna också.
Småbarnsfamiljen över oss låter hela tiden. Det är bollar som studsar, stolar som dras och ungar som skriker, dessutom så är de musiker så man hör trummor och fioler.
Vår andra granne har sitt vardagsrum mot vår sovrumsvägg och han har en hemmabio, man kan inte somna förrän hans film är slut.
En annan granne har en hund som står ochskäller oavbrutet när de har lämnat honom ensam.
Ibland skulle jag vilja åka på ett sånt där ställe där man måste vara tyst i flera dagar.
Tänk att bara få gå där i sina egna tankar i total tystnad.
Undrar om jag skulle klara det? eller om jag skulle bli tokig, åka hem efter två timmar, hem till allt ljud igen?

Kommentarer
Postat av: Madde

Ibland undrar jag om vi bor själva i vårat hus...nästan alltid knäpptyst...

2009-02-09 @ 20:43:14
URL: http://nikkinin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Å fy fasen! Jag skulle inte stå ut i 10 minuter hos er! Behöver du vila huvet och örona så är du väkommen hit. Här är det tyst som i graven. Jätteskönt! :-)

2009-02-09 @ 21:45:02
Postat av: Anonym

Det är lika här ljud, musik, TV......!

2009-02-09 @ 22:32:36
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0