Våffeldagen

I dag är det våffeldagen.
Jag älskar våfflor med sylt och grädde, men att klassa det som  mat är nog lite fel tycker jag.
Det är väl snarare ett fika eller en efterrätt.

Förr kallades denna dag, som var en helgdag, för vårfrudagen efter titeln vår fru för jungfru Maria. Vårfrudagen har i folkmun omformats till våffeldagen, vilket gett upphov till seden att äta våfflor denna helgdag.

Jag vet att på jobbet kommer det att serveras fiskbullar i dag så jag får väl ta och köpa ett paket våfflor med mig hem när jag varit och shoppat loss på IKEA.

Idag får man ta fram toppluvan och pälsen igen för här är det -10 i dag.
Jag har frågat förr och jag frågar igen.
-Vart faan är våren????
Ha en bra dag.

Kommentarer
Postat av: JaanaBanana

Våfflor är gott.... :)

2009-03-25 @ 09:27:58
URL: http://jaanabanana.blogg.se/
Postat av: Anette

Försökte kommentera på inrednignsinlägget oven men tji fick jag...jo ang lampor och så..åk ner till Carro på Sallens..hon är jätteduktig och jag kan garantera att du hittar nåt du gillar..

appropå gillar vad hette vinet i den vackra svarta dunken du bjöd på i lördags? kram A

2009-03-25 @ 22:11:48
Postat av: Maggan svarar

Anette: Vinet heter Raccoloti, det är en Cabernet Sauvignion och dunken är mörkt vinröd med guldtext 230 kr.

2009-03-25 @ 22:38:37
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0