Halsfluss?

Jag hostar och har lite ont i halsen.
Magen är ok...tror jag, jag har ju inte ätit än i dag.
Det går halsfluss på jobbet, flera barn och personal är hemma p ga det.
Här sitter jag och vet inte hur jag ska göra?
Hemma eller gå?
Jag känner mig för pigg för att vara hemma eftersom jag inte verkar ha feber.
Men jag känner mig för sjuk för att gå på jobbet eftersom jag hostar mycket.
Jag vill ju inte smitta ner fler barn och kollegor.
Men jag kan ju inte springa iväg til doktorn och skrika efter antibiotika för lite halsont.
Jag går väl iväg och känner efter hur jag mår under dagen, precis så som man inte skall göra för då smittar man.
Men man tänker ju på karensdagen också, jag vill ju inte få en karensdag om jag inte blir sjuk.
Hemma - Jobba
Hemma - Jobba
Hemma - Jobba
Jobba eller stanna hemma?
Det är frågan.

Kommentarer
Postat av: Vickis

Usch då. Hoppas du inte får halsfluss.

Det kanske bara är slipdammet?

2009-11-10 @ 08:32:10
URL: http://vickis-at.blogspot.com/
Postat av: Anita

Jag är oxå på jobbet, men är långt ifrån frisk. Jag har ju lite annat jobb än dej - kan mera hålla mig för mej själv. "Hög sjuknärvaro" - har du hört talas om det?? ;O)

2009-11-10 @ 08:52:18
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Linda

Jag kan lägga ett bud på väggord. Vilken var du mest intresserad av?. De väggord som jag skickade till dig, var från hon som jag köpte av. KRAM

2009-11-10 @ 08:59:12
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0