Ödetorp

Jag följde med Gubben ut i Skogen med hundarna i går.
Mitt i skogen vid ett ödetorp "dumpade" Gubben mig, medan han gick vidare med hundarna.
Det var sorgligt och lite ruggigt att gå på den där ödegården mitt i skogen.
De som bodde där har bara lämnat det som det var någon gång på 40-talet kanske.
Folk har ju varit där och länsat men det finns lite saker kvar.
Sorgligt att tänka på att det en gång i tiden varit någons hem.
Finsoffan står kvar i kammaren.
Det ligger en gammal sopskyffel på golvet, kastruller och vackra väggmålningar.
Jag fick ilningar i ryggraden när jag gick där inne.
Tänk om det finns "någon" kvar där.
Usch!






Kommentarer
Postat av: Anita

Tråkigt att det bara förfaller - timmerstuga å allt!

2009-10-04 @ 16:59:57
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Anette

Läskigt spec bilden med skorna..såg ut som nån CSI crimescene..men ändå brutalt vackert på nåt sätt..kul med dina bilder..önskar jag hade en sån kamera oxå!

2009-10-04 @ 19:24:34
Postat av: Maggan svarar

Anette: Kul att du gillar mina bilder!

2009-10-04 @ 19:47:27
Postat av: Vickis

Huuu... det andas TwinPeaks... huuu... spooky!

2009-10-05 @ 23:06:08
URL: http://vickis-at.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0