Shabby Chick

Jag längtar till jag får fixa vårt sovrum.
Jag vet redan vilken tapet jag vill ha och hur jag skall inreda.
En vit tapet med vita, blanka blommor.
Jag skall ta upp min gamla järnsäng och modifiera den lite.
Till sängbord har jag sett vita järnbord på IKEA.
Mot den ena väggen skall jag sätta mitt gamla sminkbord med den gamla spegeln som jag fick av svärföräldrarna i söndags.
Slagbordet som vi också fick skall jag måla vitt och sedan slita på det med ett sandpapper.
Där skall jag och Jonny ha våra datorer på varsin sida med varsin vit kontorsstol.
Den 100 år gamla karmstolen med lädersits skall stå i ett hörn tillsammans med pappas herrbetjänt.
I taket ska jag hänga en gammal grön takkrona som jag hoppas finns kvar nere i källaren.
På golvet skall jag ha en massa olika trasmattor som täcker den hemska korkmattan.
På "Äntligen Hemma" i dag så fick jag en idé om att göra egna skåp av gamla fönster.
Man köper skåpstommar på IKEA och sätter sedan på de gamla fönstrena som skåpluckor.
Under skåpen skruvar man fast hjul så att skåpen går att flytta.
I dessa skåp får man sjysst förvaring.
Över sängen skall jag sätta upp svart/vita foton i vackra ramar och vid sminkbordet skall jag placera min änglasamling.
Om jag har tur så har åren behandlat mammas hemstickade vita överkast väl.
Det ligger i en låda i källaren men jag har inte packat upp och tittat på det på VÄLDIGT många år, så jag vet inte i vilket skick det är.
Vackra, blommiga kuddar hittar jag på Fullerö Handel.
Jag längtar tills jag får sätta mina tänder i sovrummet.
Det var många år sedan som jag hade ett vackert sovrum.
Nu är det på tiden att vi gör något åt den saken.






Kommentarer
Postat av: Anita

Du kan få fortsätta att inreda här hos mig när du är klar med ditt! ;O)

2009-10-06 @ 23:10:35
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: cinis

jag bara älskar den här stilen...

2009-10-07 @ 13:51:39
Postat av: Nina

Det blir jätte fiiint :o)

2009-10-07 @ 22:10:43
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0