Ett ständigt problem.

Ja, i dag åker vi hem till Uppsala igen.
Vi får inte åka för sent för vi är bortbjudna på middag ikväll.
Luddes svärföräldrar har bjudit hem oss.
Det blir nog trevligt.
Undrar vilken buss man tar ut till Ulleråker?
Undrar vad jag ska ha på mig?
Den ständiga frågan.
Jag försökte hitta något igår när vi gick inne i Ludvika men det är kört.
Alla kläder för tjockisar är fula, fula, FULA!
Jag skulle vilja haft en svart figursydd skjorta men det finns inte.
Tjocka människor skall inte ha figursydda kläder verkar någon ha bestämt.
Nej, våra skjortor skall vara utsvängda från armhålorna och ända ner till knäna.
Ser jag smalare ut då??
Jag måste snart börja sy mina egna kläder, det här är ju inte klokt.

Till dig som är smal

Till mig som är tjock

Kommentarer
Postat av: Marina

Ja det där är mycket konstigt! Att hänga ett tält på någon gör ju inte personen mindre direkt..:/

2010-01-05 @ 10:32:22
Postat av: Anette

Tramsigt att sy kläderna större än vad som behövs..jag lärde mig när jag jobbade på Vivi&Viktoria att man skall framhäva sina former och inte försöka gömma dom..så det så..dags att göra revolt mot klädskaparna?

Big girls are beautiful :-)

Kram

2010-01-05 @ 18:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0