Farbror Rimfrost

I dag har Farbror Rimfrost varit i Uppsala i alla fall.
Det kan jag skriva upp.
Hur kan det vara - 15ºC och fuktigt?
Det fattar inte jag.
Rimfrosten sitter som ett tjockt lager på allt där ute.
Hoppas att det är så i morgon också, så att jag kan ta med mig min kamera på jobbet och ta kort.
Det är så otroligt vackert.
Lite svårt för mig som har astma att vara ute dock.
Den fuktiga luften plus kylan gör så att min hals drar ihop sig för varje andetag.
Men vackert är det som sagt.



I dag är det Tjugondagknut.
Min lilla Knutte har namnsdag.
Han brukar få en bok och en chokladbit, idag blir det ett telefonsamtal.
Grattis Knut.



Kommentarer
Postat av: Marina

Samma här efter helgens "blid"väder och tjockdimma. Rimfrosten är centimetertjock på allt! Sagolandskap - så vackert!

2010-01-13 @ 19:00:58
Postat av: Anonym

Hahaha - stämmer in med föregående talare, det är helt otroligt vackert ute med all rimfrost - vi har -19 grader!

2010-01-13 @ 21:44:51
Postat av: Vickis

Jättefint!

2010-01-13 @ 23:50:08
URL: http://vickis-at.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0