Halvdag

I morgon är det dagen före en söndag.
De flesta arbetar då halvdag, har jag hört.
Inte jag dock.
På min arbetsplats finns inga halvdagar.
Det är väl lite konstigt?
Ingen OB får vi heller fast vi jobbar dag före söndag.
Bitter!? Jag!? Nää.....
jo, ok då....lite då kanske.
Jag tycker bara att det är tråkigt att mitt arbete inte har samma regler som de flesta andras.
Vi ligger i en lägre "klass" liksom.
Det tycker jag är tråkigt och därför blir jag lite bitter.
Men nu har jag skrivit av mig så nu går jag till arbetet och lämnar bitterheten bakom mig.
Hoppas att du får en bra dag!



Kommentarer
Postat av: Anita

Det finns inte någon reglering i kollektivavtalen vad som gäller för dag före röd dag. Detta avgörs lokalt i företaget. Hos mej kan dom anställda flexa, ta ut komp eller annan ledighet som dom känner. Fredagar brukar alla sluta kl.3 i alla fall.

2010-11-04 @ 08:59:08
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Nina

jag slutar inte heller tidigare dag före helgdag

bajsjobb

2010-11-04 @ 18:32:11
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0