Skriva lite

Jag tycker om att skriva.
Det kanske man kan förstå eftersom jag skriver här varje dag.
Jag får ofta frågan hur jag har tid att skriva blogg?
Jag svara då att jag alltid har skrivit. Man har ju alltid tid för såndant som man gillar.
Jag började skriva dagbok när jag var 6-7 år.
Tyvärr så har jag nästan ingen kvar.
Nästan alla mina dagböcker från när jag var liten är borta.
Tyvärr så är jag inte så bra att skriva som jag önskar att jag var.
Så är det att vara en medelmåtta.
Jag skriver medelmåtta, jag sjunger medelmåtta och jag ritar medelmåtta.
Allt det jag tycker är skoj gör jag bara si så där, tyvärr.
Men jag försöker skita i det och göra det som jag tycker är skoj ändå.
Det anses kanske inte så fint att sitta vid en dator och skriva blogg men jag gillar det.
Jag är nog lite exibitionistisk av mig, gillar att visa upp mig, iallafall en del av mig.
Jag lämnar ut mig här på bloggen, men endast en liten del av mig.
Ibland får jag idétorka och har verkligen inget att skriva om, eller så känns det som om jag redan har skrivit hundra ggr om vissa ämnen. Mitt knä t ex ;)
Jag försöker att inte tänka så mycket innan jag skriver utan bara sätta mig ner och skriva direkt från hjärtat, så som jag gör nu t ex.
Jag önskar att jag kunde skriva mer fyndigt eller roliga krönikor, spännande noveller eller dikter. Jag önskar att jag varje dag kunde hitta nya, fyndiga ämnen att skriva om men det är svårt. Jag lever inte det mest spännande livet direkt så det blir mest vardagsmat som hamnar här i bloggen.
Det märks när jag skriver om saker som berör och när jag lämnar ut mig själv mer än vanligt för då får jag oftast många kommentarer från er som läser och det är självklart att det blir så. Vad skall man lämna för kommenter när jag skriver om att jag har tränat och har ont i knät för femtioelfte gången?
Jag är avundsjuk på författare som kan få ner på papper det som rör sig i deras huvuden. Det är svårt att skriva bra. Jag skulle vilja skriva en biografi om mitt liv för på något konstigt vis så tror jag att det skulle bli en bra bok. Jag har varit med om en del konstiga, ovanliga och roliga grejer i mitt liv som skulle kunna intressera någon läsare där ute i landet. Jag önskar att jag kunde. Men medan jag drömmer om att bli författare ;) så fortsätter jag att skriva här.
Tack för att du läser ♥




Kommentarer
Postat av: Anita

Det duger mer än väl att du skiver om ditt liv...ditt onda knä...ditt jobb...om krogen eller om husvagen...om drömmar eller disk å städ! Det är ju det som är du och ditt liv! Gör som du brukar - tänk inte så mycker - bara skriv! Love You! <3

2010-11-01 @ 22:42:58
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Barbro Binda

Jag älskar din blogg Maggan, läser den varje dag. Någon medelmåtta är du absolut inte! Att kunna formulera sig och skriva om vardagen på det sätt du gör är oerhört proffsigt. Just att du bara släpper ut det och skriver rakt av gör varje inlägg intressant. Även om det ibland handlar om "skitsaker" så finna alltid känslan där, och DEN kan du verkligen förmedla. Så fortsätt skriva, DU ÄR BRA PÅ DET! Kram påre!

2010-11-01 @ 22:47:14
URL: http://barbrobinda.blogspot.com
Postat av: cinis

Jag ÄLSKAT ditt skrivande Gosgumman...du är jätte bra...Läser din blogg varje dag å skriver du inte blir jag orolig.. Kram!!!!

2010-11-02 @ 02:00:09
Postat av: Lena

Du skriver lättläst och mycket bra, så fortsätt med det!

Puss

2010-11-02 @ 07:00:51
Postat av: Maggan

Tack för era fina kommentarer. Vad glad jag blir :)

2010-11-02 @ 07:28:06
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0