Money makes the world go around

Pengar, pengar, pengar.
Det spelar nästan ingen roll vilka mina föresatser är i början på månaden så är jag "luspank" till lön ändå.
Jag är inte duktig på att hålla i mina pengar.
De rinner mellan fingrarna på mig hur jag än gör.
Har jag lite pengar så klarar jag mig på det och har jag mycket så tar det också slut.
Hur ska man lära sig att ta hand om sina pengar?
Jag sitter inte här och säger att jag har lite pengar för det har jag inte, men jag tycker bara att jag borde kunna spara mer än vad jag gör.
Min köptarm blir aldrig mätt.
Ååå, vad snyggt, Ååå, det där behöver vi!
Det tar aldrig slut.
Jag har aldeles för mycket grejer, ändå vill jag ha nytt.
JAG MÅSTE LÄRA MIG ATT SPARA!
Nästa månad ska jag vara duktigare ;)


Kommentarer
Postat av: V.I.C.K.I.S.

Du kanske inte måste lära dig att spara men att bestämma dig för att vara nöjd med det du har! Kram/V

2010-10-20 @ 08:25:34
URL: http://vickis-at.blogspot.com/
Postat av: Maggan

Vickis: Du har så rätt. Jag måste vara nöjd med jag har. Ska tänka på det hädanefter. Kram!

2010-10-20 @ 22:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0