Gubben Höst.

Nu kommer han nog med stormsteg den gamla gubben.
I dag är det första September, den första dagen på den första höstmånaden.
I går köpte jag AMELIA Höst och låg och läste om inläggningar, äppelpajer, inomhuspyssel och en massa annat som man kan göra inomhus på hösten.
Tänk allt snyggt höstmode som kommer nu, jag längtar!
Vi har haft härligt väder de senaste dagarna med mycket sol.
Det är nästan lite jobbigt när solen skiner för man vet inte vad man skall ta på vare sig sig själv eller barnen.
Det är liiite ruggigt i skuggan och det är sommarvarmt i solen.
I går när jag skulle åka hem kvart i fem så visade utetempen i bilen på 22ºC!
Vissa barn kommer i shorts och andra i full fleecemundering!
Jag har som sagt en hel del och göra här hemma i höst.
* Byta ut köksmöblerna
* Köpa ny tv-bänk och
* Fixa ballkongen står på priolistan.
Jag vill ge mig ut i skogen och hitta massor med svamp också men i helgen skall vi hjälpa Knut att flytta.
Kanske att vi kan komma ut en sväng på söndag.
Jag blir så sur at jag glömt bort mina svampställen ute i Skyttorp.
Det är ju 20 år sedan vi bodde där så jag hittar inte längre.
Jag vet att jag och svärmor hittade massor med svamp i skogarna därute.
I dag är det onsdag och jag stänger på jobbet.
När jag kommer hem så MÅSTE jag orka börja plocka bort från ballkongen.
Vi måste få upp den nya mattan och de nya möblerna innan lördag för då skall en röd soffa in i det förråd där de grejerna står nu. Det är ett väldans sjå med allt :)
Här sitter jag och pladdrar, jag har ju en massa att göra nu på morgonen, fixa håret, måla mig, hänga tvätten, bädda.....Hå hå Jaja!



Kommentarer
Postat av: Anita

Håhåjaja - slit å släp! ;O)

2010-09-01 @ 08:13:07
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0