Klass 9A

Jag följer det programmet varje måndag och varje måndag så gråter jag.
Jag önskar att jag hade haft så fina och duktiga pedagoger när jag gick i skolan.
Jag gick genom skolan och kände mig misslyckad!
Jag trodde i 11 år att jag var helt värdelös.
Mina betyg var urusla och ingen brydde sig, varken på skolan eller hemma.
Jag var vuxen när jag förstod att jag är en ganska intelligent tjej.
Det är väl fruktansvärt?
Tänk om någon hade sett mig och hjälpt mig, var och vem hade jag varit då?
I dagens program så fick en elev frågan: känner du dig sviken?
Då rann mina tårar, det var som att frågan ställdes direkt till mig.
Jag har blivit så sviken av skolan och mina lärare.
Ingen såg mig varken i grundskolan eller på gymnasiet.
Det är länge sedan, men sådana här program lyfter upp allt till ytan igen.

14 år


17 år


Kommentarer
Postat av: Anita

Jag kan absolut känna igen mig idet du beskriver - jag var oxå bortglömd och svikaen av lärarna....hemma var det ju som det var och våra föräldrar hade ju knappt grundskola. gicj dom 7 eller 8 år i skolan? Dom trodde nog inte att dom kunde bidra med något våra föräldrar....skolan skulle fixa allt tyckte dom. Och skolan fokuserade på medelmåttor eller de som var duktiga. Där satt man och fattade ingenting!

2011-02-15 @ 07:58:40
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0