morgonkaffe

Att sitta alldeles ensam med en tidning eller framför datorn med en kopp kaffe på morgonen är nog bland det skönaste som finns.
Det är skönast om man inte måste iväg förståss men även vardagsmornar är det en härlig stund.
Det är tyst och mörkt, man sitter med sin kaffekopp och bara njuter.
Det är vardagslyx, tycker jag.
Utan den stunden på morgonen så skulle inte jag kunna fungera på hela dagen.
Jag förstår mig inte på människor som bara kan kliva upp ur sängen och sticka iväg till arbetet.
Jag behöver minst en timme för mig själv men mitt kaffe innan jag kan göra något vettigt.
Sedan vi köpte vår kaffemaskin så har denna livskvallitét höjts ytterligare ett snäpp, för godare kaffe får man leta efter.
Alldeles nymalet och nybryggt...känner ni hur det doftar?...Ahhh!...underbart!
God morgon världen, här kommer jag!




Kommentarer
Postat av: Anita

Så vill jag oxå ha det på mornarna...sällan jag får till det dock!

2011-01-06 @ 16:55:24
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0