tengyd åp adnäv

Allt blir bak å vänt  när man är ledig.
I dag var jag tvungen att maaaasa mig ur sängen redan kl 08.30 fastän ögonen gick i kors.
Om jag sover länge i dag så kan jag inte somna ikväll och då är jag helt DÖD i morgonbitti när jag skall upp och sköta mitt jobb.
Men jag är den ende i den här familjen som tänker så.
Alla andra kommer inte att få det lätt i morgon inte,men det är ju inte mitt problem.
Det är skönt med vuxna barn som får ta sån´t ansvar själv.
För att inte tala om Jonny som inte varit på jobbet sedan den 21 december, han kommer att vara en trött man i morgonkväll.
Var är mitt kaffe???! Hur kunde jag sätta mig här utan kaffe?.....ett ögonblick, jag kommer snart tillbaks...
2 minuter senare
Ahhh! så nu är jag tillbaks med en kopp kaffe....var var vi?
Ja, visst ja...vända på dygnet ja...
Som tur är så går det for att vända tillbaks igen eftersom jag tvingas upp tidigt varje morgon, aldrig någon sovmorgon här inte.
Men det är i morgon det, som jag skall upp så förgjordat tidigt.
Just nu kan jag sitta här och njuta i min ensamhet, njuta av ännu en ledig dag framför mig.
Åååå kaffet förståss!

Kommentarer
Postat av: Anita

Och jag stressar runt i stugan - plockar å tvättar....vi ska ju åka hem idag. Har middagsgäster redan kl.16 - tur att jag oxå klev upp tidigt...redan kl.8 var jag uppe!

2011-01-09 @ 10:13:56
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0