Tyst och stilla

Jag älskar att vakna tidigare än alla andra.
Det är så tyst och lugnt då.
Mina tankar får fritt spelrum och det finns bara jag i hela världen.
Jag är ju lite dålig på att vara själv, så detta är mitt sätt att vara själv fast ändå inte.
Jag sitter just nu och funderar på tiden....igen!
Att den går fortare och fortare ju äldre man blir.
Jag konstaterade precis att min dator ät fem år gammal i maj.
Var tog dessa år vägen?
Vad har jag gjort med mitt liv sedan jag fyllde 40?
Ingenting!
Jag har inte flyttat, inte rest någonstans, inte bytt jobb....inte ens bytt dator!
Jag känner i hela kroppen att det är dags att göra något snart, något stort, något viktigt innan jag torkar ihop som ett russin.
Jag bor inte så som jag vill, jag gör inte det jag vill med min fritid, jag arbetar visserligen med det jag vill men det kanske skulle vara dags att byta arbetsplats så att man vaknar upp ur vardagslunken?
Beror det bara på att jag inte har milijoners kronor på banken?....nää, det tror inte jag.
Man måste liksom bestämma sig, få tummen ur, släppa taget om det trygga.
Ja, det blir stora tankar när man sitter ensam med sin kaffekopp och hela världen sover runt omkring mig.
Det är aldeles tyst och stilla.

"Tankar är samtal med sig själv"





Kommentarer
Postat av: Anita

....så där känner jag oxå ibland - att jag inte gör något med mitt liv! På torsdag ska jag på en föreläsning "Bli en bättre framtidstänkare"...det kanske kan sätta lite fart på mej!

2011-01-23 @ 10:00:02
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Pernilla

Känner igen mig i varenda ord! Varför sitter man fast som ett tåg på rälsen? Dags för en kontrollerad urspårning kanske? Om man bara vågar...

2011-01-25 @ 11:22:35
Postat av: Maigiz svarar

Enligt mina kollegor och vänner som läser min blogg så gör jag en massa saker som inte de gör, så jag kanske vill för mycket. Jag skall hela tiden någon annanstans istället för att vara nöjd där jag är. Jag vet inte? Man kan inte göra något åt en känsla.

2011-01-25 @ 19:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0