Drömmar

Vad har du för drömmar?
Lever du det liv du vill leva?
Det gör INTE jag.
Jag menar för den skull inte att jag inte är lycklig eller något, men jag lever inte min dröm.
Jag bor inte där jag drömmer om att bo, jag arbetar inte med det som jag drömmer om att arbeta med, jag ser inte ut så som jag skulle vilja se ut (Jag menar inte att jag vill göra några skönhetsoperationer men en liten fettsugning skulle ju sitta fint).
Jag önskar att jag kunde ge mina barn mer än vad jag kan t ex körkort, bostad, resor mm mm.
Jag önskar att jag vore författare.
Jag har så otroligt många saker som trängs i mitt huvud, tänk om jag kunde få ner de på print.
Tänk om jag hade hade förmågan att skriva.
"Ja, men du skriver ju nu" tänker du då. Men att plita ner några ord i en blogg är inte detsamma som att få sina memoarer genom fingrarna, få ett förlag att publicera skiten och sedan få människor att köpa boken.
Hur många sitter inte hemma på sin kammare och skriver?? ;)
Jag är inte ensam om man så säger.
Jag skulle vilja ha ett arbete som bara involverade mig (författare).
Ett arbete med fria arbetstider (författare).
Ett arbete där man kan vara varsom helst med en dator (författare).
Jag förstår att jag glorifierar arbetet, det är säkert inte så lätt med deadlines och pressen om att det skall bli bra det man gör.
Men det är min dröm.....förutom att bli skådesspelare då förståss :)
Jag brukar tänka  att "det där skulle jag kunna göra bättre", när jag kollar på film :)
Haha...typiskt mig.
Jag skulle vilja kunna sjunga också.
Om det finns en gud så är jag sur på honom som gav Carola en sådan vacker sångröst, helt bortkastat om du frågar mig.
Tänk vilken cool rocktjej hon skulle kunna vara.....men nääärå.
Jag drömmer om att få tag på "det där" huset också.
Ett gammalt kråkslott som jag renoverar precis så som jag vill ha det. Brevid en sjö och nära till stan.
Jag brukar drömma om "mitt hus" på nätterna, så jag vet hur det ser ut om jag någon gång springer på det.
Oftast så spökar det i huset i mina drömmar, men det får det inte göra i mitt hus för då får jag spatt.
Jag hatar spöken!!
Nu har jag suttit här med mina drömmar länge nog, verkligheten pockar.
Jag har en lägenhet att städa och en bio att se i dag och en krog att gå på i kväll, vad mer kan man begära? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0