Håll käften unge!

Skulle köpa smågodis.
Lite hemligt sådär, en vanlig onsdag.
Några bitar bara så att jag klarade bilfärden hem.
När jag står där vid godisväggen så kommer det fram en unge till mig.
En liten kille, kanske fyra år.
Han står länge och glor och till slut så skriker han över halva affären:
- Mamma!! titta hon köper godis fast det inte är lördag!!
Mamma!! får man det?? mamma??
Jag glodde tillbaks, typ som om blickar kunde döda, men det hjälpte ju inte.
Ungen blev ju bara mer upprörd och skrek ännu högre:
- Kolla!! hon köper godis mamma!!! fast det inte är lördag!!! kolla mamma!!! Får man deeeet??!!
Mamman skrek tillbaks att det fick man naturligtvis inte.....
Va?! får inte jag som är 44 år köpa godis när jag vill?? vilken dag jag vill? och hur mycket jag vill??
Jag lade ner massor med godis i påsen bara för att vara trottsig.
Jag blev typ fyra år jag med.
Så böjde jag mig ner till pojken och viskade:
- När man är vuxen får man köpa hur mycket godis man vill, fast det inte är lördag.
Fuskigt va?
Han blev knäpptyst och bara glodde när jag gick för att betala.
Man skall inte bråka med en godissugen tant i klimakteriet inte!


Kommentarer
Postat av: Anita

Du skulle ha bjudit honom på lite godis! ;O)

2011-06-21 @ 22:03:11
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: cinis

Hahaha..så jäkla roligt vilken min han säkert hade. kramiz!

2011-06-21 @ 23:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0