Tankar som far iväg

När man sitter ensam i en bil i två och en halv timme så märker man hur tankarna åker iväg.
Jag satt där i bilen och tänkte på var jag är.
Var jag är i livet.
Var jag är i världen.
Tänk hur saker blir va!
Ett beslut kan ändra riktning helt.
Jag känner att det är dags att ändra riktning snart igen.
Jag måste svänga av motorvägen och ta en lite mindre väg.
Kanske t om kliva ur och gå en sväng.
Barfota.
Låter det luddigt??
Jag vet!
Men när jag sitter där och låter tankarna flyga iväg så tycker jag att jag förstår mig själv.
Det var vackert att köra idag.
Jag kände hur livet liksom rann i mig.
Jag hörde pulsen slå i takt med musiken på radion.
Jag kunde ha kört hela dagen.
Jag kunde ha fortsatt till Malmö och sedan vidare ner i Europa.
Jag ville inte stanna och kliva ur bilen i Uppsala.
Jag stannade vid vägkanten någonstans i Dalarna och plockade en hel famn med Lupiner.
De doftade ljuvligt i bilen hela vägen hem.
Jag måste vara ensam med mina tankar oftare än vad jag är.
Det är skönt.
Jag mådde bra i dag.
Jag kände mig lycklig i hela kroppen.
Jag såg molnen åka sakta ovanför mig och jag såg diket svischa förbi.
Bra musik på radion.
Bara jag i hela världen.
Jag och mina tankar :)




Kommentarer
Postat av: Jonny

Egen tid är viktig tid. Puss älskling.

2011-06-19 @ 21:25:17
Postat av: Anita

Här och nu är viktigt...och att få vara ifred med sina tankar! <3

2011-06-19 @ 21:58:00
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Anette

Gilla

2011-06-20 @ 13:13:49
Postat av: Nina

Va härligt! :o) Fler sånna dagar önskar jag dej! :o)

2011-06-20 @ 20:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0