Recept

Mitt huvud är som sagt uppfyllt av mat just nu.
Jag hittar den ena sidan efter den adra på nätet som handlar om LCHF.
En sida som jag gillar är en blogg som heter Fett bra mat - Bättre brödlös än rådlös.
HÄR kan man hitta massor med goda recept och bra tips.
Jag tar en dag i taget och försöker lära mig detta med LCHF.
Jag hade ju redan storhandlat innan jag kom på att jag skulle skippa kolhydraterna så den närmsta veckan kommer det att bli lite kolhydrater ändå.
Jag har hittat recept på goda parmesankorgar, broccolitimbaler, paj utan skal mm mm.
En sak som jag skall försöka att lära mig är att kunna slå en bea.
Bearnaisesås är rena hälsokosten för en LCHF:are.
Konstigt va?
Ja, man måste verkligen stoppa allt som man har lärt sig tidigare i en kappsäck och lägga upp den på vinden.
Att tänka att smör och grädde är nyttigt är inte helt lätt.
Men nu skall jag ge detta en ärlig chans för tänk om det funkar.
Sist fungerade det ju men då "tordes" jag inte fortsätta.
Jag tänker ju ändå att det inte är nyttigt med så mycket fett.
Men på alla sidor där man förespråkar LCHF så säger de att det inte är farligt för kärl och hjärta och att det inte påverkar kolesterolet negativt.
Tänk om det är så då?
Jag känner redan att min mage är bättre, ingen magkattar på flera dagar och jag är aldrig småsugen efter sött.
Jag tänker fortsätta så länge jag mår bra i alla fall.
Nu skall jag kolla på fler recept.




Kommentarer
Postat av: Anita

Jag ska oxå ge LCHF en chans!

2011-03-06 @ 21:34:50
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: cinis

Jag har fuskat hela helgen och har nu så förbannat ont i magen...det är faktiskt super bra kost, men det är ju lite svårt..man är ju uppfödd på kött å potatis..så i morgon blir det blomkols mos med spenat timbal och choritso korv..mmm

2011-03-06 @ 23:13:22
Postat av: petronella

Katrin Zytomierska har kört på LCHF och hon har gått ner jätte mycket och hennes kolestrol värden har inte ändrats :) (det är en kändis om du inte vet hehe :) )

2011-03-06 @ 23:29:17
Postat av: Maggan

Pettro: Jo, jag vet vem hon är ;)

2011-03-07 @ 05:57:40
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0