Viktigt!

Är det så viktigt det här med vikten?
Jag menar alltså, varför är det så viktigt att vara smal?
Jag förstår att det ur ren hälsosynpunkt kan vara farligt att väga för mycket.
Me man kan ha högt kolesterol och vara i farozonen för hjärt och kärlsjukdomar fast man inte är fet, om man äter fel.
Jag är fet fast jag äter ganska bra.
Jag har varit hos doktorn och kollat alla min värden, de är fin fina.
Jag har en sund kropp fast jag är fet.
Det kan man ju kalla orättvist, va?
Varför vill jag då vara smal?
Är det så himla fult att vara lite tjock då?
Ja, vi tycker ju det eftersom vi matas med den bilden hela tiden.
Tjockisar är fula och lite dumma!
Punkt!
Jag kämpar med vikten hela tiden och skriver om den på min blogg titt som tätt.
Jag brukar tänka på hr jag skulle må om jag vore smal?
Skulle jag vara lyckligare då?
Ja......jag tror nog det....annars så skulle jag väl inte hålla på hela tiden.
Men det blir sällan helhjärtade försök eftersom att jag någonstans trivs med mitt liv och med den jag är.
En lycklig liten tjockis!
Kan det vara så?



Kommentarer
Postat av: Anette

Tänker samma som du ..man pendlar mellan det ena och det andra..jag vet ju att jag inte mår varken bättre eller sämre som jag väger 10 kilo mindre..mitt förnuft vet det..men den fåfänga i mig hon har inga öron..vi är ju fina som vi är så varför kan man inte bara få vara? KRAM till oss :-)

2011-03-23 @ 18:55:45
Postat av: cinis

Du är så fiiiin Maggan!!

2011-03-23 @ 19:09:50
Postat av: Nina

Jag vill inte vara tjockis men jag vill inte banta heller...Går inte riktigt ihop!

2011-03-23 @ 19:14:42
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Anita

Jag tycker absolut att man kan vara tjock och vacker....alla utom jag då! Det handlar så klart om att äta rätt och motionera....men jag tror oxå att det handlar om att bygga känslomässiga skydd...självkänsla som är svag. I alla fall tror jag så!.....och jag tycker oxå att du är fin som du är! :O)

2011-03-23 @ 21:41:31
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0